Kreowanie wizerunku firmy 2700-M-PW-D1KWF
Studenci zostaną zapoznani z teoretyczno-praktycznymi zagadnieniami z zakresu public relations. Szczególna uwaga zostanie poświęcona wizerunkowi organizacji i marki – temu, jak go budować, jak projektować strategie i kampanie ku temu, jak dobierać grupy docelowe i publiczności oraz instrumenty docierania do nich z komunikatami. Przedmiot jest ukierunkowany na poznanie sposobów kształtowania wizerunku podmiotów branży wydawniczo-księgarskiej w głównej mierze za pomocą public relations, jednak z uwzględnieniem elementów komunikacji marketingowej 360.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K2_W14 Absolwent zna i rozumie zasady i normy etyczne właściwe dla podmiotów działających na współczesnym rynku wydawniczym.
K2_U06 Absolwent posiada umiejętności z zakresu praktyki wydawniczej, w tym posługiwania się specjalistycznymi technikami i narzędziami wykorzystywanymi w procesach wydawniczych, ocenić funkcjonalność i estetykę różnych rodzajów publikacji tradycyjnych i cyfrowych, korzystać z kanałów komunikacji właściwych dla rynku wydawniczo-księgarskiego
K2_U08 Absolwent posiada umiejętności w zakresie zarządzania firmą z branży wydawniczej oraz działalności marketingowej i promocyjnej na jej rzecz.
K2_U12 Absolwent potrafi opracować teksty w języku polskim, zgodne z zasadami języka polskiego oraz wymaganiami komunikacji biznesowej i marketingowej, a także słownictwem specjalistycznym branży wydawniczo-księgarskiej.
K2_U16 Absolwent potrafi stosować zasady etyczne, w tym etyki zawodowej, prawa autorskiego oraz ochrony własności intelektualnej.
K2_K06 Absolwent jest gotów do kreowania działań i procesów zmierzających do rozwoju czytelnictwa, a także sprzyjających zmian na rynku wydawniczo-księgarskim.
Kryteria oceniania
Przygotowanie i zaprezentowanie podczas zajęć projektu strategii/kampanii zgodnie z informacjami zaprezentowanymi podczas zajęć.
Obecność na zajęciach (dozwolona jest jedna nieusprawiedliwiona nieobecność).
Literatura
1. Frołow, K. (2009). Public relations na rynku książki. Biblioteka Analiz.
2. Kończak, J., Bylicki, P. (2018). Marka korporacyjna i jej komunikacja. Wydawnictwo Public Dialog.
3. Miotk, A. (2012). Badania w public relations. Difin.
4. Seitel, F.P. (2017). The Practice of Public Relations. Pearson. https://www.lspr.edu/wp-content/uploads/2022/05/Seitel-Fraser-P-Practice-of-public-relations-Macmillan-Pearson-Education-Limited-2017-3.pdf
5. Tworzydło, D. (2017). Public relations praktycznie. Newsline.
6. Wojcik, K. (2015). Public relations. Wolters Kluwer.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: