Specjalizacja zarządzanie nowymi technologiami w mediach cz. 1 2700-M-LM-Z3SPTM
Zakres tematyczny przedmiotu obejmuje:
1. Cyfrowy Świat zarządzania:
• informacja i wiedza,
• Ewolucja teorii zarządzania – nauka czy sztuka?,
• Proces decyzyjny i narzędzia go wspomagające,
• Transformacja cyfrowa, czyli w kierunku e-biznesu.
2. Transformacja cyfrowa a nowe modele biznesowe
3. Nowe technologie – aspekty biznesowe:
4. Zagrożenia cyfrowej rewolucji
5. Organizacja produkcji wydarzeń o charakterze medialnym
• informacja i wiedza,
• Podstawowe narzędzia mediów
• Budżetowanie, planowanie, realizacja
• Case study (kilka scenariuszy)
6. Nowe technologie – wykorzystanie i zastosowanie w mediach
7. Rozwój sztucznej inteligencji (SI) i możliwości implementacji rozwiązań w mediach
• informacja i wiedza,
• Podstawowe pojęcia dotyczące SI
• Case study – możliwości wykorzystania SI w procesach zarządzania oraz kreatywnych
8. Sztuczna inteligencja – zagrożenia, wyzwania i nowe możliwości
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu cyklu dydaktycznego efekty uczenia prezentują się następująco:
Wiedza:
1. Student zna podstawowe zasady funkcjonowania i nowe technologie wykorzystywane w biznesie i mediach.
2. Student ma wiedzę o tradycyjnych i nowoczesnych modelach biznesowych.
3. Student zna mocne i słabe strony omówionych technologii, a także szanse i ryzyka związane z ich wykorzystaniem.
4. Student zna podstawowe pojęcia z zakresu nauk o zarządzaniu i funkcje zarządzania.
5. Student ma wiedzę o tradycyjnych i nowych narzędziach wykorzystywanych w mediach
6. Student zna podstawowe zasady planowania wydarzeń o charakterze medialnym
7. Student ma podstawową wiedzę związaną ze Sztuczną Inteligencją
8. Student zna podstawowe zasady stosowania narzędzi z implemtowanymi elementami Sztucznej Inteligencji, a także mocne i słabe strony związane z ich wykorzystaniem, oraz związane z tym zagrożenia
Umiejętności:
1. Student rozumie podstawowe pojęcia z zakresu nowych technologii stosowanych w biznesie i mediach.
2. Student potrafi samodzielnie zidentyfikować modele biznesu przeprowadzić ich analizę.
3. Student wykorzystuje podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu nauk o zarządzaniu do analizowania wybranych procesów i zjawisk organizacyjnych w kontekście nowych technologii.
4. Student potrafi zaplanować budżet wydarzenia medialnego oraz niezbędne środki techniczne do przeprowadzenia jego realizacji
5. Student potrafi skorzystać z narzędzi dostarczanych przez Sztuczną Inteligencję do realizacji zdań organizacyjnych oraz kreatywnych w mediach
Inne kompetencje:
1. Student jest w stanie poprawnie wykorzystywać w praktyce wiedzę z przeprowadzonych zajęć.
2. Student posiada zdolność do tworzenia, interpretowania i implementowania nowoczesnych modeli biznesu.
3. Student potrafi sprawnie poruszać się w świecie nowoczesnych technologii, korzystać z zasobów sieciowych
4. Student posiada zdolność do tworzenia, interpretowania i implementowania nowoczesnych narzędzie opartych na możliwościach Sztucznej Inteligencji
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składa się:
- Obecność na zajęciach (dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności);
- Przygotowanie prezentacji modelu biznesowego (case study) w zespołach dwuosobowych (50%);
- Kolokwium na ostatnich zajęciach (50%);
- Możliwość zaliczenia oprócz kolokwium pracy nad semestralnym projektem realizowanym w zespołach (wtedy 25% projekt / 25% kolokwium)
Do uzyskania zaliczenia przedmiotu należy uzyskać minimum 51% punktów z każdej części.
Skala ocen: DST (51%-60%), DST Plus (61%-70%), DB (71%-80%), DB Plus (81%-90%), BDB (91%-100%)
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Literatura podstawowa:
Odporność organizacji: cyfryzacja, bezpieczeństwo, innowacje / redakcja naukowa Jolanta Tarapata, Jacek Woźniak, Warszawa 2022, Wydawnictwo Difin.
Technologie cyfrowe w biznesie/ redakcja naukowa: Bogdan Gregor, Dominika Kaczorowska-Spychalska, Warszawa 2020, Wydawnictwo Naukowe PWN
Biznes cyfrowy: technologie, modele, regulacje / redakcja naukowa Katarzyna Nowicka, Stanisław Łobejko, Katarzyna Nowicka, Włodzimierz Szpringer. Warszawa 2018, Oficyna wydawnicza SGH
Zarządzanie. Jak zarządzać i być zarządzanym, Jerzy Kisielnicki, Warszawa 2014, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Alexander Osterwalder i Yves Pigneur, Gliwice 2012, Wydawnictwo Helion
Życie 3.0. Człowiek w erze sztucznej inteligencji, Tegmark Max, 2019, Prószyński Media
Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagrożenia, Bostrom Nick, 2021, Wydawnictwo Helion
Sztuczna inteligencja. Nowe spojrzenie. Tom 1, Russell Stuart Norvig Peter, 2023, Wydawnictwo Helion
Sztuczna inteligencja. Nowe spojrzenie. Tom 2, Russell Stuart Norvig Peter, 2023, Wydawnictwo Helion
Człowiek na rozdrożu. Sztuczna inteligencja 25 punktów widzenia, Brockman John (red.), 2020, Wydawnictwo Helion
Sztuczna inteligencja we współczesnych organizacjach. Jak autonomiczne systemy mogą wpływać na firmy, modele biznesowe i rynki? Andrzej Wodecki, 2021, Wydawnictwo Naukowe PWN
Literatura uzupełniająca:
Quantum Computing and Other Transformative Technologies, Ahmed Banafa, Published 2023 by River Publisher
Big data w zarządzaniu / Jędrzej Wieczorkowski, Iwona Chomiak-Orsa, Ilona Pawełoszek. Warszawa 2021, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Testowanie Pomysłów Biznesowych. Alexander Osterwalder David Bland, Biblioteka Technik Eksperymentacyjnych, Gliwice 2020, Wydawnictwo Helion
eBook Współczesne narzędzia cyfryzacji organizacji Piotr Czerwonka, Witold Bartkiewicz i Anna Pamuła, Łódź 2020, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Digital Business Models: Concepts, Models, and the Alphabet Case Study, Bernd W. Wirtz, Springer Cham 2019
Blockchain. Zaawansowane zastosowania łańcucha bloków, Imran Bashir, Gliwice 2019, Wydawnictwo Helion.
Modele biznesu w Internecie. Teoria i studia przypadków polskich firm / redakcja naukowa Tymoteusz Doligalski, Warszawa 2014, Polskie Wydawnictwo Naukowe
Information Technology for Management: Advancing Sustainable, Profitable Business Growth, Efraim Turban, Linda Volonino, Gregory Wood, 9th Edition, Wiley 2013
Prawo sztucznej inteligencji, Luigi Lai, Marek Świerczyński [red.], 2020, Wydawnictwo C.H.Beck
Homo deus. Krótka historia jutra, Harari Yuval Noah, 2018, Wydawnictwo Literackie
Broń matematycznej zagłady, O'Neil Cathy, 2017, Wydawnictwo Naukowe PWN
Nadchodzi osobliwość. Kiedy człowiek przekroczy granice biologii, Kurzweil Ray, 2018, Kurhaus Publishing
Philosophy and Theory of Artificial Intelligence, Vincent C. Müller, 2012, Springer
Risks of Artificial Intelligence,Vincent C. Müller, 2016, Chapman and Hall/CRC
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: