Specjalizacja zarządzanie i marketing w mediach cz. 1 2700-M-LM-Z3SPMM
Zarządzanie i marketing w mediach to znajomość historii powstawania mediów i ich wpływu na rozwój społeczeństw: polityczny, ekonomiczny i kulturalny oraz społeczny. Rola i potęga informacji oraz jej dystrybucja to klucz do oddziaływań i sterowania rozwojem społeczności.
Studenci poznają także media jako przedsiębiorstwa, mechanizmy ekonomiczne jakie nimi rządzą, strukturę organizacyjną mającą wpływ na efektywność, techniki pozwalające na maksymalny udział w rynku oraz wpływ na kształtowanie rzeczywistości. Media jako narzędzie oddziaływania, towar i produkt przynoszący zyski oraz oręż w potyczkach światopoglądowych.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
Wiedza:
Znajomość podstaw historii powstania mediów
Znajomość głównych mechanizmów ekonomicznych i praw rynku. Znajomość teorii popytu i podaży oraz technik ich wspomagania.
Znajomość praw makro i mikroekonomii oraz ich wzajemnego wpływu.
Znajomość struktury organizacji instytucji medialnej/redakcji oraz zasad ich zarządzania
Znajomość procesu produkcyjnego/ wytwórczego i dystrybucji na rynku mediów.
Znajomość wartości towaru jakim jest informacja i sposób jej przekazu
Umiejętności:
Student umie opracować strategię utworzenia i wdrożenia na rynek nowego produktu medialnego, posiada umiejętności napisania nie tylko business planu ale też strategii marketingowej, reklamowej i PR w celu osiągnięcia sukcesu ekonomicznego.
Umie poruszać się w środowisku bankowości i fundrisingu, dotacji i sponsoringu.
Inne kompetencje
Wiedza i umiejętności menedżerskie wydawcy
Kryteria oceniania
Na ocenę tej części przedmiotu złożą się trzy czynniki:
1. Sprawdzian pisemny uzyskanej wiedzy
2. Dwa krótkie, indywidualne projekty warsztatowe, realizowane w trakcie zajęć
3. Obecność na zajęciach
Przy założeniu, iż w sumie stanowią one 100 pkt., tzw. minimum zaliczeniowe wynosi 65 pkt.
Literatura
Część zajęć prowadzona przez dr. A. Świąteckiego – Wyzwania mediów społecznościowych
D’Ancona M., Postprawda, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2018
Galloway S., Wielka Czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google, Rebis, Poznań 2017
Grębosz M., et al., Social media marketing, Monografie Politechniki Łódzkiej, Łódź 2016
Kreft J., Władza algorytmów. U źródeł potęgi Google i Facebooka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2019
Kreft J., Za fasadą społeczności. Elementy zarządzania nowymi mediami, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2015
Miotk A., Skuteczne social media: prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2017
Nowina – Konopka M., Informofoza. Zarządzanie informacją w nowych mediach, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2017
Popiołek M., Czy można żyć bez Facebooka?, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2018
Snowden E., Pamięć nieulotna, Insignis, Warszawa 2019
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: