Nowoczesna organizacja i procesy zarządzania firmą mediową 2700-M-LM-Z3NOPZ
Współczesne organizacje borykają się z konkurencją, szybkością zmian, elastycznością działania. Oczekuje się od nich szybkiego dostosowania do zmian, aby stały się innowacyjne i rozpoznawalne na rynku. Celem przedmiotu jest przedstawienie zagadnień związanych z zarządzaniem
i funkcjonowaniem organizacji, wskazanie na interdyscyplinarny charakter procesu zarządzania i zaprezentowanie nowoczesnych koncepcji i metod zarządzaniem przedsiębiorstwem medialnym.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- posiada wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania przedsiębiorstwa medialnego;
- zna nowoczesne koncepcje i techniki zarządzania przedsiębiorstwem medialnym;
- zna sposoby prowadzenia badań w tym obszarze;
- posiada wiedzę na temat otoczenia regulacyjnego przedsiębiorstw medialnych;
- rozumie cele i rezultaty aplikacji innowacyjnych metod zarządzania w przedsiębiorstwie medialnym;
- zna specyfikę zarządzania zespołem w przedsiębiorstwie medialnym;
- posiada wiedzę na temat zarządzania projektami medialnymi.
Umiejętności:
- potrafi zidentyfikować interesariuszy przedsiębiorstw medialnych;
- posiada umiejętności w zakresie wykorzystania nowoczesnych metod zarządzania organizacją;
- potrafi dokonać analizy otoczenia przedsiębiorstwa medialnego;
- potrafi odnajdywać́ informacje dotyczące praktyk biznesowych w obszarze nowoczesnego przedsiębiorstwa medialnego Inne kompetencje;
- potrafi zidentyfikować i opisać etapy projektu medialnego
- buduje pozytywny wizerunek nowoczesnej i etycznej organizacji medialnej
Kryteria oceniania
Ćwiczenia: konwersatorium, analiza przypadków, gry biznesowe
Zaliczenie na podstawie wykonywanych zadań na zajęciach
Wykład: egzamin pisemny
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Covey St., 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań, 2020
Drucker P., Zarządzanie XXI wieku – wyzwania, MT Biznes, 2016
Kowalski T., Zarządzanie w mediach, Wolters Kluwer, Warszawa 2013
Kuc B.R., Żemigała M., Menedżer nowych czasów. Najlepsze metody i narzędzia zarządzania,Helion 2010
Nierenberg B., Zarządzanie mediami. Ujęcie systemowe, Wyd. Uniwersytetu Jagielońskiego, Kraków 2011
Rosenberg M, Seager, P. Managing Media Businesses: A Game Plan to Navigate Disruption and Uncertainty, Palgrave Macmillan, 2017
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: