Multimedia 2700-M-LM-Z3MULT
Kurs obejmuje przygotowanie do internetowej reprezentacja multimediów z wykorzystaniem narzędzi do rejestracji, edycji i publikacji multimediów.
Zapoznanie się ze strukturą materiałów multimedialnych oraz poszczególnymi etapami produkcji - od pomysłu, poprzez scenariusz, po realizację z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania.
Student zapoznaje się ze strukturą przekazu online, zwłaszcza zagadnieniami praktycznego zastosowania web usability oraz web accessibility.
Projektuje własny serwis internetowy zgodnie z zasadami odpowiedniego doboru layoutu, elementów graficznych, multimedialnych.
Poznaje podstawy niezbędne do zarejestrowania materiałów wideo z uwzględnieniem poprawnego kadrowania i montażu. Poznaje podstawy rejestrowania audio z odpowiednim przygotowaniem publikacji online.
Przygotowuje projekty graficzne (również animacje) pod kątem ich technicznych wymagań dla publikacji we własnym serwisie.
Wykorzystuje narzędzia edycji audio, wideo, grafiki rastrowej, animacji.
Poznaje narzędzia online - serwisy wspomagające tworzenie i konwertowanie materiałów audiowizualnych.
W grupach przygotowuje interaktywną prezentację multimedialną, gdzie poznaje rolę scenariusza oraz znaczenie synchronizacji audio-wideo z działaniem uczestnika pokazu.
Student publikuje autorski serwis internetowy z elementami zaprojektowanymi i wykonanymi podczas kursu.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Elementy z obszaru wiedzy:
Absolwent posiada znajomość metod, technik i narzędzi do produkcji i edycji materiałów multimedialnych.
Elementy z obszaru umiejętności:
Absolwent posiada następujące umiejętności:
- tworzenia obiektów multimedialnych: edycja, eksport do formatów, konwertowanie
- pojęcie koloru, modele, palety kolorów,
- projektowanie przekazu z wykorzystaniem narzędzi offline i online
- przygotowanie do publikacji
Absolwent posiada kompetencje dotyczące form multimedialnych. Ułatwia to jego start do pracy zawodowej w mediach.
Kryteria oceniania
Ocena ciągła oraz zaliczenie projektu opublikowanego w Internecie. Wymagane spełnienie wymagań min. 66 proc.. Szczegółowe warunki oraz wymagania opublikowane na stronie przedmiotu. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Brak możliwości poprawiania oceny pozytywnej.
Literatura
Gogołek W., Technologie Informacyjne Mediów, ASPRA-JR, Warszawa 2005,
- Kasperski M., Boguska-Torbicz A., Projektowanie stron WWW, Helion 2008,
- Paul J., 100 sposobów na cyfrowe wideo, Helion, Gliwice 2007,
- Foley J.D., Wprowadzenie do grafiki komputerowej. WNT, Warszawa 2001,
- Fedak J., Fotografia cyfrowa od A do Z. Encyklopedia. MUZA SA, Warszawa 2006,
- Lanier T., Nichols C., Filmowanie. Podręcznik dla młodych, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2010,
- Russin R.U., Downs W.W., Jak napisać scenariusz filmowy, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2007,
- Samara T., Kroej i kolory pisma. Przewodnik dla grafików, PWN, Warszawa 2010,
- Beach A., Kompresja dźwięku i obrazu wideo, Helion, Warszawa 2009,
- Antosik B., Transmisja internetowa danych multimedialnych w czasie rzeczywistym, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 2010,
- Pastuszak W., Barwa w grafice komputerowej, PWN, Warszawa 2000,
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: