Reklama online 2700-M-LM-Z2REON
Celem przedmiotu jest przygotowanie teoretyczne do planowania działań marketingowych i reklamowych online.
Jest on realizowany poprzez jest zapoznanie studentów z rynkiem reklamy online z naciskiem na polskie realia oraz koncepcją WEB 2.0 i jej wpływem na
funkcjonowanie mediów społecznościowych.
Przedmiot uwzględnia następujące zagadnienia:
1. Wprowadzenie do reklamy online – podstawowe informacje
2. Programmatic i personalizacja w reklamie
3. Reklama wideo online i multiscreening
4. Reklama w wyszukiwarkach (Google Ads)
5. SEM (SEO, PPC)
6. Analityka internetowa (Google Analytics)
7. WEB 2.0 i reklama w mediach społecznościowych
8. Adblockery i ad fraudy
9. Planowanie kampanii reklamowej online
10. Marketing mobilny
Ponadto na wykładzie będą poruszane tematy związane z real time marketingiem w reklamie online, zostaną omówione najnowsze trendy w reklamie oraz najciekawsze case study.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
Wiedza
- ma informacje na temat rynku reklamy online w Polsce,
- zna podstawowe pojęcia takie jak odsłona, emisja, adserver, capping, zasięg, częstotliwość, CTR, modele zakupu (CPM, CPC, FF, CPL, CPS, CPA)
- zna najważniejsze formaty reklamowe i kanały mediowe (Display, Video, Paid Search, SEO, media społecznościowe, Mobile)
- rozumie metodę działania ekosystemów Programmatic i zna pojęcia z tym związane
- zna pojęcie Web 2.0 i wpływ zasad z nim związanych na rozwój mediów społecznościowych
Umiejętności
- potrafi poruszać się po narzędziu analitycznym Google Analytics,
- zbudować prostą kampanię w ekosystemie Facebooka
- opowiedzieć o funkcjonowaniu ekosystemu reklamowego w internecie
Inne kompetencje
- rozumie, jak jest zorganizowany i jak działa branża reklamy online
- rozumie wagę dopasowania materiałów reklamowych do urządzeń mobilnych
- rozumie ograniczenia, jakie niesie ze sobą działalność reklamowa online
- zna trendy w reklamie
- potrafi dokonać analizy reklamy online
Kryteria oceniania
Test pisemny (20 punktów)
Projekt grupowy (20 punktów)
Aktywność na zajęciach
Literatura
Podstawowa: Prezentacje z zajęć
Uzupełniająca:
Słownik pojęć IAB DIMAQ: https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2022/02/
Leksykon_2.0_20220208-1.pdf
G. Mazurek (red.), E-marketing.
Planowanie – narzędzia – praktyka, Warszawa, Poltext, 2018
https://www.adsoftheworld.com
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: