Specjalizacja zarządzanie nowymi technologiami w mediach cz. 2 2700-M-LM-D4SPTM
Blok I
1.Nowe technologie we współczesnych drukarniach z perspektywy oferowanych usług i zarządzania produkcją
2.Rozwiązania IT w zakresie zarządzania procesami produkcyjnymi, relacjami z klientami, oferowania swoich usług i produktów online na bazie rozwiązań Web-2-Print
3.Wybrane elementy zintegrowanego systemu zarządzania produkcją mediów drukowanych i cyfrowych
Analiza studiów przypadków.
Blok II
Narzędzie PowerBI:
1. Formaty danych
2. Relacje między bazami danych
3. Obliczenia analityczne
4. Obsługa Power BI
5. Tworzenie wizualizacji
6. Edycja tabel danych i źródeł danych
7. Uporządkowanie tabel danych
Blok III
1. Proces decyzyjny i błędy decyzyjne – problemy ustrukturyzowane i nieustrukturyzowane, typologia błędów decyzyjnych, najlepsze praktyki analizy biznesowej, design thinking
2. Strategia przedsiębiorstwa – zakres decyzji strategicznych
3. Zarządzanie operacyjne i zarządzanie łańcuchami dostaw
4. Marketing i revenue management – promocja, cena, konfiguracja produktu
5. Big Data w analityce biznesowej – możliwości i wyzwania
6. Eksperyment i Lean Product Management
7. Analiza deskryptywna
8. Analiza predykcyjna – uczenie maszynowe, sieci neuronowe
9. Analizy preskryptywne i elementy ekonomii behawioralnej
10. Etyczne, prawne i organizacyjne uwarunkowania analizy z wykorzystaniem danych
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
WIEDZA
Student posiada wiedzę na temat rozwiązań informatycznych we współczesnych drukarniach, organizacji procesów i ich analizy.
Student posiada podstawowe umiejętności analizy danych Business Intelligence i potrafi odnaleźć się w środowisku baz danych. Zajęcia
dają mu podstawy, aby odnaleźć się w obsłudze programu Power BI i zrozumieć struktury danych.
Student posiada wiedzę o zakresie problemów managerskich oraz wykorzytaniu danych w ich rozwiązaniu
UMIEJĘTNOŚCI
Potrafi określić poszczególne procesy przebiegające w obszarze drukarni i w jej otoczeniu biznesowym, w tym funkcjonowanie online
Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę przy realizacji projektów łączących w sobie tworzenie publikacji drukowanych i hybrydowych.
Jak zdefiniować eksperyment, zbierać dane i podejmować decyzje managerskie
INNE KOMPETENCJE
Potrafi kreatywnie podejść do wykorzystania nowych technologii przy tworzeniu nowych modeli biznesowych w poligrafii.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1. Pawlicki, T. (2015) Nowe podejście do wielokanałowej produkcji oraz zarządzania mediami drukowanymi i cyfrowymi. W: Cetera, W.,
Kowalik, K. (red.), Logistyka i administrowanie w mediach – aspekty teoretyczne i aplikatywne. Warszawa: Stowarzyszenie Fair Business
na zlecenie Instytutu Dziennikarstwa UW, s.76-85.
2. Pawlicki, T. (2016) INDUSTRY 4.0. Media drukowane i cyfrowe. (prezentacja).
3. Smart Print Shop. Prerequisites and potential., https://www.heidelberg.com/global/en/software/workflow/prinect_whitepaper/prinect_whitepaper.jsp, Dostęp: 26.05.2021.
4. Cox, J., Hamerliński, J. (2005) Cyfrowe otoczenie systemów i procesów poligraficznych. Stan obecny i spojrzenie w przyszłość. W:
Konferencja poligraficzna Poznań 2005 - materiały, s. 11-25.
5. Swisher, P. S. (2007) The managed web: A look at the impact of Web 2.0 on media asset management for the enterprise. „Journal of
Digital Asset Management”, vol.3, s. 32-42.
6. Web2Print. Teoria, rozwiązania, praktyka. (2014) „Digital business”, nr 1/2014.
7. Clark, Dan. Beginning Power BI: a practical guide to self-service data analytics with Excel 2016 and Power BI Desktop. Second edition.
Camp Hill, Pennsylvania: Apress, 2017.
8. Molinaro, Anthony. SQL Cookbook: Query Solutions and Techniques for Database Developers ; Covers SQL Server, PostgerSQL,
Oracle, MySQL, and DB2. 1. ed. Beijing: O’Reilly, 2006.
9. Powell, Brett. Mastering Microsoft Power BI: Expert Techniques for Effective Data Analytics and Business Intelligence. Birmingham:
Packt Publishing, 2018. http://public.eblib.com/choice/publicfullrecord.aspx?p=5332131.
10. Microsoft Power BI Cookbook, 2017. http://sbiproxy.uqac.ca/login?url=http://international.scholarvox.com/book/88855157.
11. Russo, Marco, i Alberto Ferrari. The definitive guide to DAX: business intelligence with Microsoft Excel, SQL Server analysis services
and Power BI. Redmond, Washington: Microsoft Press, 2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: