Psychologia biznesu medialnego 2700-M-LM-D4PBME
Celem przedmiotu jest przedstawienie studentom możliwości wykorzystania wiedzy z zakresu psychologii w analizie, projektowaniu i realizacji działań biznesowych przedsiębiorstw mediowych. Zajęcia opierają się na fundamencie wiedzy teoretycznej niezbędnym w późniejszym - praktycznym jej wykorzystaniu. Przykłady wykorzystania teorii w praktyce pozwalają na zobrazowanie istoty psychologii w działaniach medialnych. Podczas zajęć omawiane są indywidualne uwarunkowania zachowań jednostki, społeczne mechanizmy zachowania jednostki - wpływ grupy na jednostkę i jednostki na grupę oraz wyjaśniane są mechanizmy działań biznesowych w kontekście decyzji konsumenckich, kształtowania relacji w przedsiębiorstwie.
Istotą zajęć jest umiejętne wykorzystanie wiedzy psychologicznej w działaniach mediowych.
Brak możliwości poprawienia ocen pozytywnych.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
- potrafi właściwie zastosować wiedzę i mechanizmy psychologiczne w działaniach biznesu mediowego
Wiedza student:
-ma rozszerzona wiedza z psychologii w szczególności w zakresie tworzenie działań społeczno-mediowych
- zna wybrane metody i techniki pozwalające konstruować i opisywać struktury biznesowe
Umiejętności
- potrafi analizować interpretować zjawiska psychospołeczne i wykorzystać je w mediach
Inne kompetencje
- umie samodzielnie zastosować wiedzę psychologiczną w działaniach biznesu mediowego .
Kryteria oceniania
- obecność
-aktywność
- wykonanie projektów
Literatura
Aronson T., Psychologia społeczna, Warszawa 1998.
Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 1994.
Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009.
Ogonowska A., Ptaszek G., Współczesna psychologia mediów. Nowe problemy i perspektywy badawcze, Impuls, Kraków 2017
Wojciszke B., Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2008.
Zimbardo P. G., Psychologia i życie, Warszawa 1999.
Psychologia, Podręcznik akademicki, red. naukowy J. Strelau, Gdańsk 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: