Proseminarium dyplomowe 2700-M-LM-D3-PSEM
Proseminarium przygotowuje do napisania prac magisterskich o zagranicznych strategiach medialnych państw i metodach wykorzystania mediów w polityce zagranicznej. Poświęcimy uwagę strategiom nadawania za granicę m.in. Stanów Zjednoczonych i państw europejskich, wykorzystujących do tego celu nadawców publicznych. Zastanowimy się nad projektem pracy magisterskiej, która będzie próbą stworzenia strategii nadawania za granicę dla Polski, począwszy od analizy SWOT. Ramy teoretyczne prac będą tworzyły koncepcje komunikacji strategicznej rządów i dyplomacji publicznej. Będziemy przygotowywać studia przypadków, tak aby wyniki badań, prowadzonych przez magistrantów dały możliwość porównań.
Tematy przyszłych prac mogą dotyczyć również wykorzystania mediów społecznościowych – jak Twitter i Instagram - przez głowy państw, zgodnie z metodologią raportów Bursona Martsellera o dyplomacji twitterowej.
Podczas proseminarium studenci będą wybierali i precyzowali temat pracy, sprawdzali wykonalność projektu badawczego, poszukiwali i weryfikowali źródła. Następnie przygotują pytania badawcze, ustalą podstawy teoretyczne prac, metody i techniki badań.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Studenci pozyskają wiedzę w dziedzinie międzynarodowego komunikowania politycznego, dzięki czemu będą rozumieć procesy polityczne i społeczne o zasięgu międzynarodowym. Po ukończeniu proseminarium będą przygotowani do prowadzenia prac badawczych tj. będą potrafili formułować założenia i pytania badawcze, weryfikować hipotezy i poszukiwać źródeł. Po ukończeniu seminarium będą przygotowani do podejmowania badań o charakterze interdyscyplinarnym.
Kryteria oceniania
Na podstawie oceny postępów w przygotowaniu projektu pracy magisterskiej (prace pisemne: konspekt, bibliografia pracy).
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Gordon, J., Rowinski, P., Stewart G., (red.), Br(e)aking the News. Journalism, Politics and New Media. Peter Lang, Berlin 2013.
Ociepka B., Komunikowanie międzynarodowe. Astrum, Wrocław 2002.
Ociepka B., Miękka siła i dyplomacja publiczna Polski. Wyd. Scholar, Warszawa 2013
Silverman, D., Prowadzenie badań jakościowych. PWN, Warszawa 2012
Wimmer, R.D., J.R. Dominick, Mass media. Metody badań. Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kraków 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: