Polityka informacyjna 2700-M-IN-D2PI-AIW
Zajęcia mają na celu przybliżenie problematyki polityki informacyjnej studentom, wskazanie głównych założeń, dobrych i złych praktyk w tym obszarze. Na wszystkie zajęcia studenci będą proszeni o przeczytanie materiałów (fragmentów książek, dokumentów źródłowych itp.), które następnie będą wspólnie omawiane na zajęciach.
Projekt pierwszy będzie dotyczył przygotowania analizy polityki informacyjnej partii politycznej. W jego trakcie studenci zbierają materiały – ulotki, gazetki, publikacje; analizują strony internetowe oraz materiały promocyjne, odwiedzają biura partii. W ramach tego projektu studenci samodzielnie dobierają się w grupy i samodzielnie określają zasady wspólnej pracy.
Projekt drugi ma na celu przygotowania założeń polityki informacyjnej konkretnego podmiotu: fikcyjnego, lub też wzorowanego na już istniejącym. W ramach tego zadania studenci muszą wykazać się wiedzą i umiejętnościami pozyskanymi w trakcie semestru. Grupa projektowa organizowana jest w następujący sposób: prowadzący wskazuje liderów grup, którzy następnie metodą losowania dobierają sobie współpracowników. Liderzy odpowiedzialni są za powodzenie projektu i organizację pracy grupy.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
• Ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę w obszarze polityki informacyjnej
• Zna terminologię specjalistyczną z obszaru polityki informacyjnej
• Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych dla realizacji polityki informacyjnej
• Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania związanego z realizacją polityki informacyjnej
• Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z realizacją polityki informacyjnej
• Potrafi pracować w grupie
Kryteria oceniania
Ocena końcowa składa się z następujących elementów:
• Aktywność na zajęciach (25%)
• Przygotowanie do zajęć (25%)
• Ocena z projektu 1 (25%)
• Ocena z projektu 2 (25%)
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
• Cummins, Joseph: Gra o Biały Dom. Wydawnictwo RM, Warszawa 2016.
• Haig, Matt: Porażki marek. Największe wpadki rekinów biznesu. Bellona, Warszawa 2006.
• Pokrzycka, Lidia; Mich, Włodzimierz [red.]: Media a demokracja. Wydawnictwo UMCS, Lublin 2007.
• Thompson, John B.: Media i nowoczesność. Społeczna teoria mediów. Astrum, Wrocław 2006.
• Salenbacher, Jurgen: Creative personal branding. BIS Publishers, Amsterdam 2015.
• Trump, Donald J.: Crippled America. How to make America great again. Threshold Editions, New York 2015.
• Welch, David: Propaganda. Power of persuation. The British Library, London 2013.
• Znyk, Paweł: Od komunikacji do manipulacji. Mechanizmy wywierania wpływu. Europsky institut skumania medzinarodnych vzt’ahov, Kezmarok 2008.
• Żuk, Piotr: Media i władza. Demokracja, wolność przekazu i publiczna debata w warunkach globalizacji mediów. Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: