Ekonomika mediów 2700-M-DM-Z1EKME
Wykład wprowadza słuchaczy w problematykę ekonomicznych aspektów funkcjonowania środków komunikowania masowego oraz zarządzania firmami medialnymi, kształtowania się rynkowych struktur mediów i ich wpływem na działalność. Istotnym aspektem jest uwzględnienie zmian dokonujących się w świecie technologii komunikowania oraz ogólnych procesów rozwojowych takich jak globalizacja, fragmentacja popytu, koncentracja kapitału.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: Podstawowa wiedza zakresu ekonomicznych uwarunkowań działalności mediów, rozwoju nowoczesnych form komunikowania, rozumienia istoty mediów, jako dóbr ekonomicznych, rynku, konkurencji, formułowania strategii postępowania, znaczenia twórczości, wpływu reklamy i nowych technologii na funkcjonowanie systemów komunikowania.
Umiejętności: Głębsze zrozumienie wewnętrznych i zewnętrznych (konkurencyjnych) uwarunkowań działalności mediów. Ukształtowanie podstaw dla pracy w mediach, jako w przedsięwzięciach ekonomicznych, komercyjnych, przede wszystkim na stanowiskach zarządczych różnego szczebla. Absolwenci mogą z większym zrozumieniem tworzyć tez własne przedsięwzięcia medialne.
Kompetencje: Absolwenci uzyskują podstawy dla rozwoju zawodowego w mediach na różnych poziomach kierowania i organizowania firm i przedsięwzięć medialnych; początkowo jako asystenci, analitycy rynku (konkurencji, nowych produktów); kompetencja w zakresie analizy danych marketingowych i wskaźników badań rynkowych.
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Wykład ma charkter autorski i w znacznym stopniu opiera się na publikacjach książkowych i artykułowych wykładowcy. W szerokim zakresie uwzględnia się ponadto literaturę zagraniczną, w tym najnowsze publikacje czasopiśmiennicze i książkowe.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: