Kampanie PR 2700-M-DM-D4KAMP-PRM
Zajęcia przybliżają obecną i przyszłą rolę specjalistów i konsultantów Public Relations w realizacji celów długo- i krótkoterminowych podmiotów działających w różnych dziedzinach gospodarki i życia społecznego (celowo pomijany jest obszar marketingu politycznego). Oprócz dostarczenia wiedzy i kształtowania umiejętności związanych z przygotowaniem, prowadzeniem i ewaluacją kampanii Public Relations, celem zajęć jest również łączenie i syntetyzowanie zagadnień z zakresu teorii komunikowania, komunikacji marketingowej, strategii marki i brandingu, by pomóc przyszłym absolwentom w funkcjonowaniu na rynku usług Public Relations z roli zleceniodawcy lub zleceniobiorcy. Temu służą m.in omawiane studia przypadków oraz moduł poświęcony przygotowaniu przez zespoły projektów kampanii Public Relations. Projekty są prezentowane i poddane krytycznej ocenie zespołów występujących w roli klienta-zleceniodawcy. Ocena ma być formułowana przez zespół oceniający zgodnie z regułami prawidłowej informacji zwrotnej. Zespoły występują zarówno w roli agencji-konsultanta PR jak i w roli klienta-zleceniodawcy.
W ramach zajęć omawiane są (w aspekcie teoretycznym i praktycznym) następujące bloki:
• Kampania Public Relations a cele strategiczne organizacji/podmiotu.
• Kampania Public Relations jako proces i zarządzanie nim
• Badania i analizy
• Określanie celów, zadań, mierników sukcesu i efektywności
• Strategia i taktyka kampanii w modelu PESO
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Obszar wiedzy:
Absolwenci znają:
• uwarunkowania i etapy przygotowywania kampanii Public Relations,
• narzędzia analizy strategicznej,
• narzędzia i metody monitorowania oraz ewaluacji kampanii,
• warunki i zasady zarządzania projektami Public Relations w ramach organizacji i z perspektywy zewnętrznego konsultanta
• podstawowe zasady kształtowania warunków dla kreatywnej pracy zespołu
Obszar umiejętności:
Absolwent powinien posiadać następujący zakres umiejętności:
• gromadzenia, weryfikacji i krytycznej oceny informacji, wyników badań, analiz dostępnych w różnych źródłach;
• integracji kampanii z celami strategicznymi podmiotu
• formułowania kluczowych wskaźników efektów kampanii oraz mierników jej efektywności
• przygotowania oraz monitorowania budżetu, planu i harmonogramu wykorzystania zasobów
• posługiwania się narzędziami Public Relations (z uwzględnieniem Public Affairs, komunikacji wewnętrznej, sponsoringu) samodzielnie lub pod nadzorem
• prezentacji i krytycznej oceny projektu kampanii w jej wymiarze strategicznym i taktycznym
• pracy kreatywnej, współpracy w zespole
• koordynacji współpracy z różnymi partnerami przedsięwzięć Public Relations
Obszar innych kompetencji:
Oprócz wiedzy teoretycznej o Public Relations oraz znajomości narzędzi i praktycznych rozwiązań, studenci mają możliwość poznania i doskonalenia swoich umiejętności współpracy w zespole, rozwoju kreatywności, przygotowania prezentacji multimedialnych i wystąpień publicznych, a także – gdy przyjmują rolę klientów - umiejętności krytycznej oceny projektów i formułowania informacji zwrotnej.
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia zajęć:
Max liczba punktów – 100
60-70 pkt. – ocena dostateczna
71-75 pkt. – oc. dostateczna +
76-85 pkt. – oc. dobra
86-90 pkt. – oc. dobra+
91-95 pkt. - oc. bardzo dobra
96-100 pkt – oc. celująca
Obecność na zajęciach 20 pkt. (możliwe 3 nieobecności; powyżej 3 nieobecności 0 punktów)
Test wiedzy 30 pkt
Część praktyczna – projekt kampanii i jego prezentacja oraz profesjonalna aktywność w roli klienta-zleceniodawcy – 50 pkt. (zob. też Opis i Efekty kształcenia)
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
1. Gregory A., Planning and Managing Public Relations Campaigns. A Strategic Approach, 2015
2. Luttrell R.M., Capizzo L.W., Public Relations Campaigns. An Integrated Approach, 2018
3. Tworzydło D., Public Relations Praktycznie, 2017
4. Seitel F.P., Public Relations w praktyce, 2003
5. Miotk A.,Jak internet zmienił Public Relations, 2016
6. Kotler P., Keller K.L., Marketing, 2018
7. Cornelissen J., Komunikacja korporacyjna. Przewodnik po teorii i praktyce, 2012
8. Komunikacja kryzysowa, red. Anthonissen P.F., wyd.2013 lub 2010
9. Murdoch A., Prezentacje i wystąpienia w public relations
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: