Badania w PR 2700-M-DM-D4BAPR-PRM
Zagadnienia poruszane podczas zajęć
1. Planowanie i prowadzenie projektu badawczego
2. Metody i techniki badawcze stosowane w PR
3. Analiza danych zastanych
4. Desk research
5. Analiza treści
6. Analiza danych ilościowych
7. Badania sondażowe
8. Studium przypadku
9. Inne metody stosowane w PR - obserwacja, wywiady fokusowe, pomiary psychofizjologiczne, eksperyment, studium historyczno-porównawcze.
10. Badania w planowaniu strategii public relations
11. Ocena efektów działań publlc relations
12. Rynek badań dla public relations w Polsce
13. Etyka w badaniach w PR
14. Wyzwania badań w PR
15. Nowe trendy
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
Wiedza
- Wie, jakie metody badawcze są stosowane w PR
- Zna zasady planowania mierzalnej strategii działań PR
- Wie, jak ocenić efekty działań PR
Umiejętności
- Umie przeprowadzić badanie desk research
- Umie dobrać metodę badawczą do typowych zadań w PR
- Umie zaprojektować mierzalną strategię działań PR
Inne kompetencje
- Potrafi przeprowadzić ilościową analizę treści na podstawowym poziomie
- Potrafi przeanalizować dane ilościowe i wyciągnąć wnioski
- Umie porównywać oferty różnych dostawców narzędzi badawczych
Kryteria oceniania
Opis w j. Polskim
Obecność na zajęciach (40 proc. oceny), praca zaliczeniowa grupowa (60 proc. oceny). Do wyboru jedno z następujących zadań:
a) desk research
b) analiza danych
c) analiza treści
d) mierzalna strategia PR
Osoby z indywidualnym tokiem nauczania - przygotowanie planu projektu badawczego.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Literatura Babbie E., Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008
Duszak A., Fairclough F. (red), Krytyczna analiza dyskursu: interdyscyplinarne podejście do komunikacji społecznej, Universitas, Kraków 2008
Jemielniak D. (red.), Badania jakościowe. T. 2, Metody i narzędzia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012
Lisowska-Magdziarz M., Analiza tekstu w dyskursie medialnym. Przewodnik dla studentów, , Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006
R. Wodak R., Krzyżanowski M. (red.), Jakościowa analiza dyskursu w naukach społecznych, Łośgraf, Warszawa 2011
Sadowski M., Rewolucja social media, Helion, Gliwice 2013
Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Kraków 2010
van Dijk T.A. (red.), Dyskurs jako struktura i proces, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001
Wimmer R. D., Dominick J. R., Mass media. Metody badań, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008
Gackowski T., Łączyński M. (red.), Metody badań wizerunku w mediach, CeDeWu.pl, Warszawa 2009
Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Helion 2012
Makowska M. (red.)Analiza danych zastanych. Przewodnik dla studentów, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2013
Miotk A., Badania w public relations, Difin, Warszawa 2012
Miotk A., Skuteczne social media, Helion, Gliwice 2013
Tokaj M., Jadaś Ł., Sanowska A., Media 360. Od analityki do sprzedaży, Instytut Monitorowania Mediów, Warszawa 2016
W cyklu 2023L:
Literatura Babbie E., Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008 |
W cyklu 2024L:
Literatura Babbie E., Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: