Marketing medialny - warsztaty 2700-M-DM-D3MAME-PRM
Zajęcia są podzielone na dwa obszary:
1. W pierwszej części zajęć analizujemy produkt, cenę, dystrybucję i promocję wskazanych przez prowadzącego mediów (każda grupa analizuje jedno medium).
2. Przełożenie teorii MM na praktykę:
a) Studenci dzielą się na małe grupy
b) Studenci tworzą produkt medialny (zawartość, logo, slogan).
c) Studenci tworzą dystrybucję dla produktu (tradycyjną i elektroniczną).
d) Studenci wyceniają produkt (koszt osobisty i instytucjonalny).
e) Studenci tworzą strategię promocyjną (autopromocję i promocję zewnętrzną).
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
Wiedza
Student dysponuje specjalistyczną wiedzą z zakresu marketingu, prowadzonego przez środki przekazu. Potrafi wskazać różnice pomiędzy marketingiem tradycyjnym a medialnym, a także przedstawić systematykę MM. Student zna zasady kreowania produktu medialnego, prowadzenia dystrybucji medialnej, różnicowania ceny oraz promocji medialnej.
Umiejętności
Student umie zastosować teoretyczną wiedzę w aktywności praktycznej. Potrafi przełożyć systematykę MM na działania w codziennej pracy, odnoszącej się do szeroko rozumianych mediów (działy marketingu, PR czy promocji, zarówno mediów, jak i instytucji z nimi powiązanych).
Inne kompetencje
Student, łącząc wiedzę teoretyczną i nabyte umiejętności praktyczne, zyskuje szansę na znaczny rozwój zawodowy w branży medialnej, rozumianej szerzej niż wyłącznie dziennikarstwo (działy marketingu firm medialnych czy agencje zewnętrzne, zajmujące się elementami MM dla swoich klientów).
Kryteria oceniania
Analiza istniejącego produktu medialnego: poszczególne komponenty (opis produktu, dystrybucji, ceny, promocji) są omówione w formie prezentacji i oceniane w skali 2-5.
Nowy produktu medialny: poszczególne komponenty (opis koncepcji, zawartości produktu, dystrybucji, ceny, promocji, modyfikacji oferty) są omówione w formie prezentacji i oceniane w skali 2-5.
Średnia z zajęć to finalna ocena z przedmiotu.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1. Jupowicz-Ginalska A., Marketing medialny, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2010
2. Jupowicz-Ginalska A., Promowanie mediów w mediach, w: Olędzki J. (red.) Public Relations. Społeczne wyzwania, ASPRA-JR, Warszawa 2008.
3. Jupowicz-Ginalska, A. (2018). Marka „Empire” jako przykład multiplatformy medialnej – studium przypadku. Zeszyty Prasoznawcze, 60 (4), pp. 845–865; DOI 10.4467/22996362PZ.17.048.8190
4. Jupowicz-Ginalska, A. (2017), Marka „Empire” jako przykład multiplatformy medialnej – studium przypadku, „Zeszyty Prasoznawcze”, t. 60, nr 4 (232), s. 845–865; DOI 10.4467/22996362PZ.17.048.8190.
5. Jupowicz-Ginalska, A. (2013), Promocja sprzedaży w mediach – próba zdefiniowania zjawiska, [w:] O własnej promocji środków przekazu w Polsce – między teorią a praktyką, red. A. Jupowicz-Ginalska, Warszawa: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, s. 33–57.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
3. Adamowski J. (red.), Waniek D. (nad. nauk.), Media masowe w praktyce społecznej, ASPRA J-R, Warszawa 2007.
4. Kotler Ph., Keller. K.L, Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2005.
5. Kowalski T., Jung B., Ekonomika mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.
6. Kowalski T., Jung B., Media na rynku, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.
7. Pleszczyński J., Etyka dziennikarska, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: