Konwersatorium specjalistyczne 1 2700-M-DM-D3KOSP-PRM
Wprowadzenie: komunikacja marketingowa jako obszar analiz dyskursów naukowych. Podstawowa terminologia: narzędzia ZKM, postmodernizm w ZKM, trendy cyfryzacji, feminizacji, ekologiczny, neuromarketing, design marketing, marketing zorientowany społecznie.
Typy doświadczeń konsumenckich, motywacje i decyzje konsumenckie, kategoryzacja profili konsumenckich, ryzyko konsumenckie.
Przegląd narzędzi komunikacji: typy promocji konsumenckich, opakowanie jako nośnik marki.
Charakterystyka komunikacji przez środowisko: pop-up store, muzea marki, sztuka w służbie marki.
W cyklu 2023Z:
Konwersatorium specjalistyczne będzie poświęcone zastosowaniu metod i technik public relations przez rządy państw, które prowadzą dyplomację publiczną. Dyplomacja publiczna to zjawisko, które rozwija się na nowo od 1989 r., w tym w państwach europejskich. Jej celem jest kształtowanie wizerunku państw poprzez wpływanie na opinię publiczną zagranicą. W trakcie zajęć studenci będą badać przyczyny, cele i konteksty zastosowania dyplomacji publicznej; jej modele, wynikające z pozycji międzynarodowej państw, jej związki z public relations, brandingiem i propagandą. Badania te będą oparte na analizie przypadków - państw wybranych przez studentów. Szczególna uwaga zostanie poświęcona Polsce, jej międzynarodowej percepcji, miejscu w rankingach wizerunków państw i metodom kształtowania postrzegania, stosowanym przez polskie rządy we współpracy z NGOs. |
W cyklu 2024Z:
Konwersatorium specjalistyczne będzie poświęcone zastosowaniu metod i technik public relations przez rządy państw, które prowadzą dyplomację publiczną. Dyplomacja publiczna to zjawisko, które rozwija się na nowo od 1989 r., w tym w państwach europejskich. Jej celem jest kształtowanie wizerunku państw poprzez wpływanie na opinię publiczną zagranicą. W trakcie zajęć studenci będą badać przyczyny, cele i konteksty zastosowania dyplomacji publicznej; jej modele, wynikające z pozycji międzynarodowej państw, jej związki z public relations, brandingiem i propagandą. Badania te będą oparte na analizie przypadków - państw wybranych przez studentów. Szczególna uwaga zostanie poświęcona Polsce, jej międzynarodowej percepcji, miejscu w rankingach wizerunków państw i metodom kształtowania postrzegania, stosowanym przez polskie rządy we współpracy z NGOs. |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
Wiedza
Posiada wiedze na temat etapów rozwoju komunikacji marketingowej oraz jej obecnego statusu. Rozumie terminy: marketing doświadczeń, marketing sensoryczny, zna narzędzia synergii komunikacji w organizacji o orientacji marketingowej.
Umiejętności
Student potrafi zanalizować, według najnowszych trendów, przekazy marketingowe, dokonywać analizy profili konsumenckich. Zna techniki kreatywne prowadzące do powstania koncepcji projektu komunikacji oraz podstawowe etapy jej implementacji.
Inne kompetencje
Student potrafi krytycznie podejść do komunikacji marketingowej jako wieloznacznego obszaru współczesnych praktyk organizacji.
Kryteria oceniania
Test pisemny (50%) oraz projekt grupowy (50%)
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
R.Batra , K.L.Keller, 2016, Integrating Marketing Communications: New Findings, New Lessons, and New Ideas, Journal of Marketing Vol. 80 (November 2016), 122–145.
K. Dziewianowska, A. Kacprzak, 2013, marketing doświadczeń PWN.
A. Lotko, 2013, Marketing wobec wyzwań ponowoczesności, CeDeWu.
K. Keller, Ph. Kotler, Marketing Management, Pearson, 2006.
A. Miltenburg, 2017, Brand the change, BIS Publishers.
T. Taranko, 2018, Komunikacja marketingowa. Istota, uwarunkowania, efekty, Wyd. Nieoczywiste.
J. Wiktor, 2013, Komunikacja marketingowa, PWN.
W cyklu 2023Z:
Golan, G.J (ed.), International Public Relations and Public Diplomacy. Peter Lang, New York, 2015 |
W cyklu 2024Z:
Golan, G.J (ed.), International Public Relations and Public Diplomacy. Peter Lang, New York, 2015 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: