Projektowanie w PR 2700-M-DM-D2PRPR-PRM
Zapoznanie się z rolą znaku i logotypu w komunikacji wizualnej oraz z rolą informacyjną plakatu.
Na początku grupa ćwiczeniowa realizuje projekt osobistego logo oraz w oparciu o ten projekt wizytówkę.
Realizacja podstawowych ćwiczeń typograficznych.
Projektowanie plakatu typograficznego (wykorzystanie znaku typograficznego jako materii malarskiej)
Projektowani plakatu teatralnego w oparciu o pomysły graficzne.
W trakcie zajęć omawianie grupowych pomysłów prezentacji wybranych kampanii PR.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Umiejętność pracy na warstwach.
Znajomość podstawowych narzędzi i filtrów programu Photoshop.
Wstępne umiejętności z zakresu projektowania typograficznego.
Pierwsze zadania z zakresu kompilacji fotografii i umiejętność wykorzystania tego w tworzeniu prostych ilustracji fotograficznych.
Kryteria oceniania
Składowe oceny z wykonania poszczególnych zadań.
Udział całej grupy ćwiczeniowej w ocenianiu, metodą porównawczą.
Kryteria oceniania oparte na frekwencji na zajęciach i kreatywności w wykonywaniu zadań oraz wypadkowej składowych ocen.
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Wszystkie dostępne instrukcje posługiwania się programem Photoshop
"Nowa Typografia" - J. Tschichold
"Język projektowania graficznego" - P. Richard
"Szkoła projektowania graficznego" - D. Dabner, S. Stewart, E. Zempol
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: