Językowe warsztaty PR 2700-M-DM-D2JWPR-PRM
HARMONOGRAM tematów poruszanych na zajęciach obejmuje następujące zagadnienia:
1. Jak budować komunikat?
2. Komunikacja zewnętrzna - formy
3. Komunikacja wewnętrzna - formy
4. Styl komunikatów w prasie
5. Komunikacja w Internecie
6. Komunikacja w social media
7.Funkcje komunikatów PR i elementy pomiaru ich skuteczności
8.Omówienie różnorodnych grup docelowych komunikatów PR
ZAJĘCIA MAJĄ CHARAKTER PRAKTYCZNY.
W ramach realizowanych ćwiczeń studenci: 1. analizują konstrukcję i kompozycję wybranych form komunikatów, 2. redagują teksty w trakcie zajęć pod presją czasu zarówno grupowo jak i indywidualnie, 3. piszą różne formy komunikatów z zakresu PR na zadane przez prowadzącego tematy; prace te są omawiane wspólnie podczas zajęć lub recenzowane i oceniane przez wykładowcę, 4. prezentują publicznie krótką analizę językową wybranego fragmentu komunikacji w mediach społecznościowych.
ZBIÓR OMAWIANYCH FORM KOMUNIKACYJNYCH:
- Biogram
- Dossier
- Komentarz ekspercki
- Zaproszenie
- e-Mail służbowy / ocena
- Notatka - prasa / ocena
- Notatka - portale / ocena
- Analiza językowa wybranych fragmentów dyskusji w internetowych kanałach komunikacyjnych ( Facebook, Twitter itd.) - 3 min. wystąpienie/ zaliczenie.
UWAGI:
1. Wszystkie oceniane prace muszą powstawać na bieżąco; nie ma możliwości oddawania prac dopiero w sesji egzaminacyjnej. Terminy oddawania prac ustala wykładowca. Student/ka przygotowuje 3 prace pisemne na ocenę oraz przedstawia jedną prezentację na zaliczenie.
2. Na zakończenie semestru studenci rozwiązują krótki test końcowy na zaliczenie.
3. Poszczególne tematy są wprowadzane zgodnie ze stopniem trudności – studenci zaczynają od form prostszych (biogram, zaproszenie), po czym przechodzą form trudniejszych ( notatka prasowa, dossier, itd.).
4.Wskazane jest spotkanie studentów z przedstawicielem branży PR mające na celu prezentację warsztatu profesjonalisty w omawianej dziedzinie (opcjonalnie w zależności od ilości czasu w trakcie semestru).
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć student/ka w zakresie I, II i III:
I.WIEDZA:
1.Zna omówione na zajęciach formy komunikacji z zakresu PR.
2.Zna cechy stylu językowego charakterystycznego dla środowisk różnych grup odbiorców.
3.Wie czemu służy różnicowanie komunikatów w zależności od grupy docelowej.
4.Zna pojęcia z zakresu PR i mediów: real users, unique users, paid media, follow up, lead, autoryzacja, research, background, deadline, zasada odwróconej piramidy, zasada pięciu klasycznych pytań, itp..
5. Wie, w jaki sposób budować wiarygodność i efektywność przekazu.
II.UMIEJĘTNOŚCI:
1.Umie skomponować komunikat.
2.Umie zastosować w praktyce różnorodne formy wypowiedzi pisemnej i werbalnej.
3.Potrafi wyeksponować w tekście element przekazu atrakcyjny dla odbiorcy.
4.Umie analizować wartość warsztatową innych komunikatów i tekstów publikowanych w prasie i Internecie.
5. Ma doświadczenie w pracy nad tekstem pod presją czasu.
III.INNE KOMPETENCJE::
1.Jest świadomy/a nadrzędnej roli strategii komunikacyjnej w kontekście konkretnych komunikatów.
2.Wie o istnieniu różnorodnych metod pomiaru skuteczności komunikacji.
3.Jest świadomy/a pracy w dynamicznie zmieniającym się środowisku i konsekwencji z tego wynikających.
Kryteria oceniania
SKŁADOWE OCENY KOŃCOWEJ:
1. Frekwencja na zajęciach (dopuszczalne dwie nieobecności w semestrze),
2. Aktywność na zajęciach,( 10 proc. oceny),
3. Punktualność w oddawaniu prac, ( 10.proc. oceny),
4. Wartość merytoryczna oddanych prac, ( 80 proc. oceny),
5. Zaliczenie wystąpienia publicznego oraz testu merytorycznego.
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
1.T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013. Książka dostępna jest w pliku PDF na zasadach swobodnego dostępu
2. Raport: European Communication Monitor 2013, The European Public Relations Education and Research Association (EUPRERA), www.euprera.org
3. L. Pophal, An 8-Step Process for Creating Effective Internal Communications Plans, Strategic Communications, www.stratcommunications.com
Dodatkowe internetowe źródła:
4.PR Week, www.prweek.com, brytyjski magazyn branżowy
5. PRoto, www.proto.pl, portal polskiej branży PR
6. Wirtualne Media, www.wirtualnemedia.pl, portal polskiej branży medialnej i PR
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: