Interakcja człowiek-komputer 2700-M-API-D3ICK
Zajęcia mają na celu rozwinięcie umiejętności modelowania interakcji między użytkownikiem a systemem komputerowym. Kurs składa się z trzech etapów:
Wprowadzenie do wybranych diagramów UML: Studenci poznają podstawowe elementy związane z modelowaniem interakcji, w tym diagramy przypadków użycia (Use Case) oraz diagramy czynności (Activity Diagrams). Uczestnicy zajęć wykorzystują teorię UML do tworzenia diagramów dla wybranych scenariuszy interakcji.
Reverse engineering serwisów internetowych: Studenci przeprowadzają inżynierię odwrotną na wybranych serwisach, mapując ich funkcjonalności na diagramy czynności.
Ocena interakcji w serwisach internetowych: Na podstawie wcześniejszych analiz, studenci oceniają serwisy z punktu widzenia efektywności, ergonomii oraz jakości interakcji człowiek-komputer. Oceniane są takie aspekty jak intuicyjność, dostępność, responsywność oraz ogólne doświadczenie użytkownika (user experience, UX). Studenci korzystają z narzędzi i metod oceny HCI, w tym heurystyk użyteczności.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
- terminologię ogólną i specjalistyczną stosowaną w dyskursie dotyczącym architektury systemów informacyjnych (K_W03)
- ogólne zasady działania cyfrowych systemów informacyjnych (K_W05)
Absolwent potrafi:
- identyfikować i rozwiązywać niektóre problemy badawcze , korzystając z teorii i metodologii nauk matematycznych (K_U01)
- przeprowadzić analityczną interpretację danych, z wykorzystaniem wybranych narzędzi
- stosować terminologię specjalistyczną do nazywania, interpretacji i rozwiązania danego problemu badawczego (K_U01)
Absolwent jest gotów do:
- krytycznej oceny posiadanej wiedzy niezbędnej do realizacji działań zawodowych w zakresie architektury przestrzeni informacyjnych (K_K01)
Kryteria oceniania
Ocena ciągła
Projekty końcowe (grupowe)
Literatura
1. Sikorski, “Interakcja człowiek-komputer”, Wydawnictwo Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych
2. Nielsen, “Optymalizacja funkcjonalności serwisów internetowych”, Helion
3. Miles, “UML 2.0: wprowadzenie.”, Helion.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: