Systemy e-learningowe 2700-M-API-D2SE
1. Wprowadzenie do e-learningu. Tradycyjne i elektroniczne formy nauczania.
2. Platformy do nauczania na odległość. Dostęp, sposoby licencjonowania.
3. Moodle – charakterystyka i funkcjonalność.
4. Kursy, użytkownicy, uprawnienia.
5. Etapy projektowania i realizacji kursu.
- dobór materiałów
- format kursu i ustawienia globalne
- konta użytkowników – zapisy na kurs
- sekcje i tematy
- prezentacja materiałów szkoleniowych na stronach kursu
- sprawdziany i ocena efektywności nauczania
- prezentacja wyników
- zestawienia statystyczne i ewaluacja
6. Dostępne platformy do nauczania na odległość
7. Prawo autorskie, ochrona danych osobowych
8. Idea otwartej edukacji
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
- narzędzia do nauczania na odległość
- potrzebę rozwoju i kształcenia się
Absolwent potrafi:
- przygotować materiały dydaktyczne
- planować i realizować pracę własną oraz pracę w zespole
- przygotować różne formy sprawdzenia wiadomości
Absolwent jest gotów do:
- inicjowania i planowania działań
Kryteria oceniania
Udział w zajęciach, projekt.
Zgodność materiałów z tematem.
Wizualna strona projektu.
Kompletność elementów testowych.
Literatura
1. Czarkowski J. E-learning dla dorosłych. Warszawa 2012
2. Gurba K. MOOC. Historia i przyszłość. Kraków 2015
3. Hyla M. Przewodnik po e-learningu. Warszawa 2009
4. Mokwa-Tarnowska I. E-learning i blended learning w nauczaniu akademickim. Gdańsk 2015
5. Pokrzycka L. Dobre praktyki w e-learningu : e-learning akademicki i korporacyjny. Lublin 2024.
6. Walasek T. E-learning akademicki : narzędzia i metodyka : podręcznik akademicki. Częstochowa 2022.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: