Manager innowacji 2700-M-API-D1MI
Konwersatorium – ma za zadanie przedstawienie szerokiego spektrum wiedzy związanej z kreowaniem innowacji, wykorzystania odpowiednich technik i narzędzi do realizacji prac odznaczających się innowacyjnym charakterem. Na łamach przedmiotu poruszane będzie zakres tematyczny odnoszący się do pojęcia innowacji i innowacyjności, typów innowacji, wykorzystania design thinking w kreowaniu innowacji, pomiaru działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, pomiaru potencjału biznesowego przedsiębiorstw w zakresie zdolności do kreowania i wytwarzania innowacji, proces zarządzania innowacjami.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie.
Pojęcie innowacji i innowacyjności.
Cele i efekty innowacji przedsiębiorstwach.
Typy innowacji według przedmiotu: Innowacje produktowe i innowacje w procesach biznesowych.
Wykorzystanie design thinking w kreowaniu innowacji.
Pomiar działalności innowacyjnej przedsiębiorstw.
Pomiar potencjału biznesowego przedsiębiorstw w zakresie innowacji
Rodzaje działań istotnych z punktu widzenia innowacji.
Proces zarządzanie innowacjami.
Źródła środków finansowych na działalność innowacyjną.
Kryteria oceniania
Test zaliczeniowy.
Liczba punktów Ocena
<20 2.0.
20 - 23 3.0.
24 - 27 3.5.
28 - 31 4.0.
32 - 35 4.5.
36 - 40 5.0.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1. Sołtysik M., Projektowanie strategii innowacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2021.
2. Czyżewska M., Innowacje. Start-upy. Ryzyko, Wydawnictwo CeDeWu, 2020.
3. Kotler P., Innowacyjność – przepis na sukces, Wydawnictwo: Rebis – Dom.
4. Krippendorff K., Wprowadzanie innowacji od wewnątrz, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020.
5. Potwora D., Potwora W., Innowacje a strategie marketingowe przedsiębiorstw, Difin, 2020.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: