Cyfrowy marketing w kulturze 2700-M-API-D1CMK
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i narzędziami wykorzystywanymi w działalności marketingowej organizacji kultury oraz z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych w tejże działalności. Wiedza i umiejętności kształtowane w toku zajęć mają za zadanie rozwijać umiejętności promocji instytucji kultury (GLAM) przy wykorzystaniu narzędzi cyfrowych oraz serwisów społecznościowych.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
- teorie, terminologię i narzędzia właściwe dla działań promocyjnych w sektorze kultury (K_W01, K_W02, K_W03)
- metody analizy i interpretacji instytucji i wytworów kultury w kontekście działań promocyjnych (K_W04, K_W06)
- uwarunkowania psychologiczno-społeczne oraz formy komunikowania się z odbiorcami kultury (K_W08)
- zasady ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego mające zastosowanie w sektorze kultury (K_W09).
Absolwent potrafi:
- przygotowywać i wprowadzać w obieg komunikaty promocyjne (K_U02, K_U06)
- projektować i realizować działania promocyjne dotyczące wybranych aspektów usług i/lub obiektów kultury (K_U04)
- analizować i oceniać realizację działań promocyjnych (K_U05)
- pracować w zespole (K_U08).
Absolwent jest gotów do:
- aktualizowania własnej wiedzy (K_K01)
- wypełniania zawodowych zobowiązań społecznych (K_K02),
- udziału w pracy zespołowej, także w roli lidera (K_K04).
Kryteria oceniania
Ocena ciągła, projekt.
Literatura
Barański R., Finansowanie działalności kulturalnej, 2014
Manuel Castells, Społeczeństwo sieci, Warszawa, 2008
M. Dragićević-Šešić, B. Stojković, Kultura: zarządzanie, animacja, marketing, 2010
G. Hagoort, Przedsiębiorczość w kulturze. Wprowadzenie do zagadnień zarządzania w kulturze, Kraków 1996
Hofmokl Justyna, Internet jako nowe dobro wspólne, Warszawa 2009
P. Kieliszewski, P. Landsberg, M. Poprawski, Jacek Sójka (red.), Instytucje kultury w czasach kryzysu, 2009
Kluszczyński Ryszard W., Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów, Kraków 2001
Lessig Lawrence, Wolna kultura, Warszawa 2005
M. Lewandowski, Innowacje w zarządzaniu instytucjami kultury, 2011
M. Lewandowski, Zarządzanie strategiczne w instytucjach kultury, 2013
Manovich L, Język nowych mediów, Warszawa 2006.
E. Orzechowski, Dziś nawet żebrak musi być sprawnym menedżerem. O zarządzaniu w kulturze i szkolnictwie wyższym, 2012
Remiks. Aby sztuka i biznes rozkwitały w hybrydowej gospodarce. Warszawa: 2009
D. Smołucha, Humanistyka cyfrowa w badaniach kulturowych. Analiza zjawiska na wybranych przykładach, Kraków 2021, s. 282-297
L. Verbanowa, Zarządzanie strategiczne w kulturze, Warszawa 2015
Ł. Wróblewski, Strategie marketingowe w instytucjach kultury, 2012
Piotr Zawojski. Cyberkultura jako nowy paradygmat kultury medialnej. Rozważania teoretyczne [w:] Nowa audiowizualność – nowy paradygmat kultury?, red. E. Wilk, I. Kolasińska-Pasterczyk, Kraków 2008
Zawojski Piotr, Cyberkultura: synopia sztuki, nauki i technologii, Warszawa 2010
https://www.academia.edu/4393560/Spo%C5%82ecze%C5%84stwo_informacyjne_-_Cyberkultura_-_Sztuka_multimedi%C3%B3w
http://www.zawojski.com/2008/02/04/cyberkultura-jako-nowy-paradygmat-kultury-medialnej-rozwazania-teoretyczne/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: