Zarządzanie projektem wydawniczym 2700-L-PW-Z4ZPW
Podczas ćwiczeń z Zarządzania Projektem Wydawniczym studenci krok po kroku poznają kolejne etapy i warunki niezbędne dla efektywnego wydawania współczesnych publikacji, zarówno drukowanych, jak i cyfrowych. W tym celu ćwiczenia składają się z tematów takich jak:
1) kompetencje kierownika projektu
2) pojęcie utworu w rozumieniu prawa autorskiego
3) licencje Creative Commons oraz narzędzia takie jak CC0 lub Public Domain Mark
4) źródła finansowania projektów wydawniczych
5) planowanie i realizacja budżetu projektu wydawniczego
6) rodzaje umów z wykonawcami i kontrahentami na wybranych przykładach
7) dystrybucja i promocja projektu wydawniczego.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
mieszany: w sali i zdalnie
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna możliwości, ale i ograniczenia związane z zarządzaniem projektem wydawniczym. Potrafi oszacować własne kompetencje, również w kontekście komunikacji interpersonalnej, na takim stanowisku. Zna kolejne etapy - od pomysłu do finalnej publikacji, zarządzania projektem wydawniczym.
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową i zaliczenie ćwiczeń składa się aktywność na zajęciach oraz przygotowanie szkicu własnego projektu wydawniczego pod kątem zarządzania etapami jego powstawania (szkic musi zawierać takie elementy jak budżet, wypunktowanie kolejnych kroków realizacji wraz z ich rozplanowaniem w czasie i rozdzieleniem zadań wśród wykonawców jego elementów, drafty umów, w tym licencji).
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
"Krótki kurs własności intelektualnej" (materiały dla uczelni), M. Biernat, R. Czajka, J. Lipszyc, K. Siewicz, P. Stankiewicz (red.), Fundacja Nowoczesna Polska, Warszawa 2014.
"Kompetencje interpersonalne i cechy innowacyjnego menedżera projektów", M.B.Król [w:] WSPÓŁCZESNE ZARZĄDZANIE 2/2013, s. 190-199.
"Komunikowanie interpersonalne" (rozdz. 16 i 17), W. Głodowski, UW/HS, Warszawa 2001.
"Project Planning And Scheduling: Tools And Good Practices", M. Trocki , P. Wyrozębski, SGH, Warszawa 2015.
"Biuro zarządzania projektami" P. Wyrozębski, PWE, Warszawa 2010.
"Uwarunkowania i czynniki wpływające na sukces projektu", W. Walczak [w:] E-mentor nr 3/2010, s. 17-27.
"Książka jako towar, książka jako znak: studia z socjologii literatury" (patrz rozdział dot. dystrybucji), M. Rychlewski, Kraków 2013.
"Wybrane formy promocji książki w Polsce i na świecie", Ł. Śmigiel, Kraków 2018.
PROJEKT KSIĄŻKA, Narodowe Centrum Kultury i Dwutygodnik.com, wywiady w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, patrz: https://nck.pl/projekty-kulturalne/projekty/narodowy-program-rozwoju-czytelnictwa/projekt-ksiazka
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: