Marketing wydawniczy 2700-L-PW-D3MW
Zajęcia mają na celu zaprezentowanie studentom podstawowymi zasad realizacji koncepcji marketingu tak ogólnie jak i w działaniach na rynku książki
Struktura zajęć opiera się na wykorzystaniu klasycznej formuły 4p - cena, produkt, dystrybucja, promocja.
każdy z tych elementów jest omawiany w kontekście realizowania działań marketingowych na rynku książki.
Podczas zajęć silnie prezentowany jest również systemowość działań marketingowych
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
zasady i techniki marketingu wydawniczo-księgarskiego w działalności na rynku książki ; metodologię marketingu (marketing mix 8p.); klasyfikację książek w kategoriach produktów; problematykę wyboru kanałów dystrybucji i działań promocyjnych; znaczenie pogodzenia wymogów ekonomicznych z zasadami tradycyjnej kultury książki (K_W02; K_W04; K_W07)
Absolwent potrafi:
dokonać analizy marketingowych uwarunkowań działalności wydawniczej; planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole; prowadzić efektywną komunikację z otoczeniem biznesowym (K_U03, K_U04, K_U07, K_U09)
Absolwent jest gotów do:
samodzielnego podnoszenia kwalifikacji zawodowych, które pozwolą na podejmowanie trafnych decyzji o publikowaniu książek odpowiadającym potrzebom nabywców; określenia priorytetów w realizacji zadań związanych z pracą wydawniczą; (K_K01, K_K03)
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny/ projekt kampanii marketingowej wspierającej sprzedaż zaproponowanego tytułu książkowego
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
- Alison Baverstock, Are books different?: marketing in the book trade, London 1997 (fragmenty)
- Kuba Frołow, Public Relations na rynku książki, Warszawa, 2007
- Kuba Frołow, Jak wypromowano bestseller, Warszawa 2006
- Łukasz Gołębiewski No future book, Warszawa, 2008
- Marek Tobera, Marketing mix 4p. na polskim rynku książki.
Z Badań Nad Polskimi Księgozbiorami Historycznymi: Studia I Materiały, Tom Spec. r. 2004, str. 161-184
Artykuły z bieżącej publicystyki profesjonalnej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: