Gatunki telewizyjne 2700-L-LM-Z3GATE
Przedmiot, w formie konwersatorium, ma na celu przedstawienie studentom najpopularniejszych gatunków obecnych we współczesnych mediach audiowizualnych (tv, radio, streaming, videopodcast, internet). Mimo dynamicznego rozwoju rynku medialnego i zacierania się jasnych podziałów między różnego rodzaju nadawcami (gdzie np. radio oferuje oprócz audio kontent video), a także przenikania gatunków i form produkcji audiowizualnej, pewne zasadnicze cechy poszczególnych
gatunków pozostają niezmienione. Na podstawie analiz i badań rynku, możemy też określić potencjalnych odbiorców danego gatunku medialnego i porę “konsumowania” takiego kontentu, a także przeanalizować sposoby dystrybucji.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Studenci po zakończeniu konwersatorium powinni:
● precyzyjnie określać podstawowe cechy poszczególnych gatunków telewizyjnych/audiowizualnych
● znać potencjalnych odbiorców danego gatunku
● umieć określić sposób dystrybucji danego kontentu
● określić miejsca przenikania gatunków, w których elementy jednego gatunku mogą być wykorzystywane w zupełnie innego rodzaju produkcji.
Kryteria oceniania
Ocena na zaliczenie konwersatorium będzie wystawiana na podstawie obecności i aktywności studentów.
Literatura
W. Godzic, Z. Bauer (red.), E-gatunki. Dziennikarz w nowej przestrzeni komunikowania, Warszawa 2015
W. Godzic, A. Kozieł, J.Szylko-Kwas (red.), Gatunki i formaty we współczesnych mediach, Warszawa 2015
Badania telemetryczne Nielsen Audience Measurment Raport KRRiTV Rynek TV w I kwartale 2023
Raport KRRiTV Najpopularniejsze audycje w i kw 2023 r. Dobowa oglądalność programów
PMR - Rynek płatnej telewizji i usług VOD w Polsce - Analizy i prognozy rozwoju na lata 2023-2028
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: