Zarządzanie projektami internetowymi 2700-L-LM-D4ZPIN
Celem wykładu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami jak:
1.Wykład wprowadzający, zapoznanie studentów z tematyką przedmiotu, literaturą oraz wymaganiami koniecznymi do zaliczenia przedmiotu. Kontekst – Internet. Czym jest projekt.
2.Omówienie zmian w konsumpcji mediów: nadawcy i odbiorcy współczesnych mediów, multitasking mediów tradycyjnych i nowych. Krajobraz rynku medialnego w kontekście kierunków rozwoju: media wyjścia i media dopełniające.
3.Równanie równowagi projektu. Cele projektowe projektu - SMART (Specyficzny, Mierzalny, Ambitny, Realny, Terminowy). Wykresy Gantta. Certyfikaty. Project Management Institute.
4. Modele obecności w sieci tradycyjnych wydawców: konwergencja, ile procent kontentu w Internecie stanowi medium tradycyjne, penetracja nowych obszarów związanych z tytułem prasowym. Tworzenie agregatów treści oraz platform transakcyjnych. Rankingi zasięgowe, badania i analityka.
5. Treść a kontent. Interwidz. Struktura informacji. Modele obecności w sieci tradycyjnych wydawców. Serwisy płatne i bezpłatne, e-wydania, formaty treści, Konwergencja mediów. Agregaty treści. Badania i analityka.
6. Analiza wdrożenia projektów internetowych, łączenie przedsięwzięć tradycyjnych z internetowymi, łączenie struktur, szukanie nowych kanałów dystrybucji treści, ekspansja w obszary wpisujące się w wartość i percepcję tradycyjnych mediów, akwizycje projektów.
7. Tworzenie strategii i zarządzania projektami internetowymi. Studium przypadków – przygotowanie i wdrożenie projektów portali z wykorzystaniem systemu zarządzania treścią, funkcjonalności, usabillity, rozwiązania graficzne; struktury macierzowe, zasady działania, płatności promocja, ergonomia i podział pracy, konkurencja, ruch ograniczony/ruch kupiony.
8. Blogosfera jako przestrzeń do debaty publicznej i źródła informacji. Omówienie zagadnień: Web 1.0 jako model przekazu informacji oparty na monologu. Web 2.0 model oparty na interakcji, współtworzeniu, konwersacji oraz Web 3.0. Etapy rozwoju i podział na masową blogosferę oraz blogowy digitariat. RSS. Reklama a blogi. Statystyki blogów. Podcasting. Vloging. Mikrobloging. Blogosfera Iluzoryczne nadzieje, że blogosfera mogłaby stać się alternatywą dla mediów tradycyjnych. Konwersacja czy informacja – co jest ważniejsze. Jak wykorzystać potencjał zbiorowej twórczości , która rozwinęła się dzięki Web 2.0.
9. Media tradycyjne jako beneficjent blogosfery. Przykłady wykorzystania bloga w pracy dziennikarzy np. A Sullivan, I Janke. Budowanie indywidualnego agenta setting.
10. Klasyfikacja metodyk zarządzania projektami Internetowymi. Standardy i metodyki wraz z ich charakterystyką.
11. Narzędzia dziennikarstwa 2.0
12. Źródła informacji. Big Data.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student będzie posiadał wiedzę na temat: metodyki i zarządzanie projektami internetowymi. Analiza i ocena ryzyka. Otoczenie medialne.
Umiejętności
Po ukończeniu przedmiotu student potrafi: zarządzać projektami internetowymi. Zastosuje różne metodyki odpowiednio do projektu. Wykona analizę i ocenę ryzyka. Oceni otoczenie medialne.
Inne kompetencje
Kryteria oceniania
Obecność i aktywność na zajęciach. Egzamin
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1. Master the PMBOK Guide, Fifth Edition - 5 PDUs
2. K.Jędrzejewski, W.Dąbrowski. ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI INFORMATYCZNYMI W METODYCE SCRUM
3. Polski podręcznik PRINCE2® (2017)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: