Normalizacja i zarządzanie jakością w logistyce 2700-L-LM-D3NZJL
- https://meet.google.com/lookup/di3u3gcawr (w cyklu 2023Z)
- https://meet.google.com/lookup/di3u3gcawr (w cyklu 2024Z)
W ramach prowadzonych wykładów przedstawiane są następujące zagadnienia szczegółowe:
1. Znaczenie logistyki w zarządzaniu organizacją. Podstawowe pojęcia systemów logistycznych. Struktura i cele systemów logistycznych. Wspomaganie logistyki w systemach zarządzania. Perspektywy rozwoju logistyki.
2. Problemy jakości w działaniach logistycznych. Systemy i ich znaczenie. Procesy w systemach logistycznych. Znaczenie naczelnego kierownictwa w zarządzaniu logistycznym .
3. Zapewnienie jakości w logistyce z pomocą standardów zarządzania. Definiowanie jakości w logistyce. Normy ISO serii 9000. Normy wspomagające zarządzanie według ISO 9001. Wytyczne zarządzania jakością według normy ISO 9001
4. Dokumentacja systemu zarządzania jakością. Kluczowe procesy w zarządzaniu według ISO 9001. Doskonalenie zarządzania według ISO 9001.
5. Projektowanie i wdrażanie systemu zarządzania jakością. Dane wejściowe do projektowania systemu zarządzania jakością. Projektowanie systemu zarządzania jakością. Ogólne zasady wdrażania systemu ISO 9001
6. Doskonalenie systemu zarządzania jakością w logistyce. Wytyczne i czynniki sprzyjające doskonaleniu. Doskonalenie systemu działań naczelnego kierownictwa. Ważniejsze sposoby doskonalenia.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. rozumienie i właściwe stosowanie pojęć związanych z normalizacją i zarządzaniem jakością w przedsiębiorstwie
2. wyjaśnienie norm ISO 9001
3. dobra interpretacja przykładów
Kryteria oceniania
Na ocenę końcowa z przedmiotu składają się : egzamin testowy, wykonanie projektu w grupach, aktywność i obecność na zajęciach.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. Łunarski J.: Zarządzanie jakością w logistyce. Wydawnictwo Politechnika Rzeszowska 2010
2. PN-EN ISO 9001:2001: Systemy zarządzania jakością. Wymagania, Polski Komitet Normalizacyjny, wrzesień 2001
3. Lewandowski J., Zarządzanie jakością: Jakość, Ergonomia, Bezpieczeństwo Pracy, Ochrona Środowiska, MARCUS s.c., Łódź 1998.
Literatura uzupełniająca:
1. PN-EN ISO 9000:2006: Systemy zarządzania jakością. Podstawy i słownictwo, Polski Komitet Normalizacyjny, wrzesień 2006
2. Urbaniak M. Systemy zarządzania w praktyce gospodarczej, Centrum Doradztwa i Informacji Difin, Warszawa 2006.
Nierenberg B., Zarządzanie mediami, ujęcie systemowe, Kraków 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: