Marketing 2700-L-LM-D2MARK
Zadaniem wykładu jest ukazanie studentom ogólnych mechanizmów funkcjonowania marketingu.
Blokami tematycznymi wykładu są:
1. Istota marketingu (definicje, koncepcje)
2. Rola marketingu w przedsiębiorstwie
3. Marketing a osiąganie przewagi konkurencyjnej
4. Zachowania konsumentów na rynku
5. Segmentacja rynku, wybór rynku docelowego
6. Decyzje marketingowe związane z produktem
7. Decyzje marketingowe związane z ceną
8. Decyzje marketingowe związane z dystrybucją
9. Decyzje marketingowe związane z konkurencją rynkową
10. Organizowanie działalności marketingowej (plany, budżet, audyt)
Zadaniem części ćwiczeniowej zajęć jest wyrobienie w studentach umiejętności w obszarze analizowania konkretnych sytuacji marketingowych i projektowanie rozwiązań w tym zakresie.
Bloki tematyczne ćwiczeń to:
1. Projekt wprowadzania na rynek nowego produktu - perspektywa marketing mix 4P
2. Specyfika komunikacji marketingowej w starych i nowych mediach - studia przypadków
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po wysłuchaniu części wykładowej przedmiotu student:
1. Zdobywa ogólną wiedzę na temat funkcjonowania marketingu. Poznaje wybrane procesy zachodzące na rynku oraz ich dynamikę.
2. Posiada umiejętność rozpoznawania modeli, celów oraz struktur marketingowych
3. Postrzega otaczającą go rzeczywistość społeczno-rynkową jako systemową i spójną
W wyniku uczestnictwa w zajęciach ćwiczeniowych z przedmiotu student:
1. Zdobywa wiedzę o sposobach wdrażania do praktyki teoretycznych elementów składowych marketingu
2. Potrafi zaprojektować struktury marketingowe w obszarze funkcjonowania rynku mediów i produktów, rozpoznaje dynamikę zmian zachodzących na tych polach.
3. Rozpoznaje, rozumie i ocenia otaczające go systemy marketingowe od praktycznej strony ich funkcjonowania.
Kryteria oceniania
Część wykładowa zostanie oceniona na podstawie sprawdzianu pisemnego uzyskanej wiedzy. Część ćwiczeniowa zostanie oceniona na podstawie wykonania zleconych przez prowadzącego projektów grupowych. Punktowana będzie obecność na zajęciach.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Garbarski L., (red.), Marketing, PWE, Warszawa 2011
Pazio N., Podstawy marketingu, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2007
Rosa G., Marketing. Materiały do ćwiczeń, C.H.Beck, Warszawa 2011
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: