Seminarium dyplomowe - drugi semestr 2700-L-IN-Z6SELI
Seminarium obowiązkowe dla wszystkich studentów 3 roku studiów I stopnia.
Studenci wybierają jedno seminarium ze względu na własne zainteresowania.
Pełny wykaz seminariów wraz z problematyką - zobacz seminaryjne grupy zajęć.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Wiedza: Ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu nauk humanistycznych w systemie nauk oraz ich specyfice przedmiotowej i metodologicznej. Zna podstawową metodologię nauk humanistycznych wykorzystywaną w badaniach bibliologicznych i informatologicznych; Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu bibliologii i informatologii; Zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury właściwe dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w zakresie bibliologii i informatologii oraz dyscyplin właściwych dla bibliotekoznawstwa i informacji naukowej; Ma podstawową wiedzę o bibliotekach oraz innych instytucjach kultury i orientację we współczesnym życiu kulturalnym
Umiejętności: Potraf wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów dla potrzeb własnych i użytkownikówUmie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze w zakresie bibliologii i informatologii, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego; Potrafi rozpoznać różne typy dokumentów bibliotek i instytucji informacyjnych, przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym; Posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla bibliologii i informatologii, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł;Posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym dotyczących zagadnień szczegółowych bibliologii i informatologii z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł.
Kompetencje społeczne: Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania, Ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego (ze szczególnym uwzględnieniem dorobku piśmienniczego) regionu, kraju, Europy, Uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów i różnych jego form.
Kryteria oceniania
Ustala promotor.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
W zależności od wyboru grupy seminaryjnej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: