Warsztaty kreatywnego pisania 2700-L-IN-Z5WKP
Celem zajęć jest pogłębienie wiedzy na temat kultury języka polskiego, nabycie praktycznych umiejętności redagowania tekstów funkcjonalnych i użytkowych, a także zapoznanie się z zasadami tworzenia treści do Sieci (ang. Writing for the Web).
W trakcie zajęć poruszane będą następujące zagadnienia:
● Komunikacja językowa w internecie
● Kreatywność językowa
● Struktura tekstu w zależności od jego przeznaczenia
● Redagowanie tekstów na potrzeby komunikacji elektronicznej i drukowanej
● Writing for the Web
● Dostępność cyfrowa
● Wykorzystanie sztucznej inteligencji w redagowaniu tekstów
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
1. Student/-ka zna i rozumie metody analizy i interpretacji języka, mające zastosowanie w zadaniach redakcyjnych i przygotowywaniu tekstów użytkowych dla różnych grup odbiorców .
2. Student/-ka ma pogłębioną wiedzę na temat kultury języka polskiego, stylistyki, komunikacji językowej w internecie.
3. Student/-ka dowie się o zasadach redagowania dużych tekstów oraz pisaniu do Sieci.
UMIEJĘTNOŚCI:
1. Student/-ka potrafi redagować i interpretować wybrane gatunki tekstów funkcjonalnych i użytkowych.
2. Student/-ka potrafi rozwijać własną wiedzę i umiejętności w zakresie pracy z wybranymi gatunkami tekstów funkcjonalnych.
3. Student/-ka potrafi krytycznie przeanalizować opublikowane teksty pod kątem poprawności językowej oraz stylistyki.
KOMPETENCJE:
1. Student/-ka ma świadomość swoich umiejętności pracy z wybranymi gatunkami tekstów
2. Student/-ka wie, gdzie szukać informacji, które pozwolą udoskonalić jego/jej warsztat redakcyjny.
Kryteria oceniania
Przygotowanie do zajęć (lektura zadanych tekstów), aktywny udział w dyskusji na oraz wykonywanie zadań na zajęciach (60%); praca indywidualna (40%).
Literatura
Wybrane fragmenty z:
Baluch, J. (2013). Jak układać limeryki? Poradnik praktyczny wraz z ćwiczeniami dla początkującyh i zaawansowanych. Kraków: Scriptum.
Szczepaniak, E. (2019). Sztuka projektowania tekstów. Jak tworzyć treści, które podbiją internet. Gliwice: Onepress.
Szymborska, W. (2003). Rymowanki dla dużych dzieci. Z wyklejankami autorki. Kraków: Wydawnictwo a5.
Wrycza-Bekier, J. (2016). Jak zapowiadać wydarzenia kulturalne w Internecie, by przyciągnąć i zaangażować odbiorców : webriting w kulturze. Warszawa: Wydawnictwo Wiedza i Praktyka.
Wrycza-Bekier, J. (2018). Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy. Wyd. 2 rozszerzone. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
Wrycza-Bekier, J. (2021). Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę. Wyd. 2. Gliwice: Wydawnictwo Helion – Onepress.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: