Wystawy cyfrowe 2700-L-IN-Z4WC
Celem kursu jest zapoznanie studentek/ów z teorią, historią oraz praktyką tworzenia wystaw cyfrowych, ze szczególnym uwzględnieniem ich zastosowania w bibliotekach.
W trakcie zajęć zostaną omówione możliwości wykorzystania wystaw cyfrowych do prezentacji zbiorów, popularyzacji biblioteki i czytelnictwa, promowania kultury, wzmacniania więzi ze środowiskiem oraz angażowania społeczności lokalnej.
Uczestniczki/cy zapoznają się z wybranymi projektami, będą je analizować pod kątem spójności treści z formą, realizacji założonych celów, przystawania do innych form działalności biblioteki.
Ważnym elementem będzie refleksja nad popularyzatorskim oddziaływaniem wystaw cyfrowych oraz ich włączającym charakterem.
W efekcie, jako podsumowanie, powstaną propozycje wystaw (projekt treści i struktury) spełniających wyznaczone podczas zajęć cele.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- posiada uporządkowaną wiedzę nt. wystaw cyfrowych (definicja, funkcje, formy);
- zna podstawowe zasady wykorzystania wystaw cyfrowych w instytucjach kultury (bibliotekach).
Umiejętności:
- posługuje się terminologią fachową związaną z tematyką zajęć;
- rozumie rolę wystaw cyfrowych w działalności instytucji kultury;
- potrafi zaprojektować wystawę cyfrową dostosowaną do potrzeb instytucji i jej użytkowników.
Kryteria oceniania
Aktywny udział w zajęciach (możliwa jedna nieobecność nieusprawiedliwiona; konieczność odrębnego zaliczania opuszczonych zajęć przy większej liczbie nieobecności).
Zadowalająca znajomość materiału teoretycznego.
Terminowe i poprawne wykonywanie zadanych prac.
Przedstawienie wybranego zagadnienia według omówionych podczas zajęć zasad.
Literatura
Literatura przedmiotu będzie podawana podczas zajęć. Jej dobór będzie zależał każdorazowo od kierunku, w którym uczestnicy (wraz z prowadzącym) zdecydują się podążać.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: