Influencer Marketingu 2700-L-FAK-D-INMA
Współczesne przedsiębiorstwa są często obecne w mediach społecznościowych, jednak ich zasięgi nie są wystarczające, a grupy docelowe nieodpowiednio sprecyzowane. W takich sytuacji wiele marek nawiązuje współpracę z influencerami, czyli indywidualnymi twórcami wywierającymi wpływ na społeczeństwo i swoje otoczenie. Influencer marketing opiera się na współpracy z takimi osobami, które mogą podejmować różnorodne działania, aby promować markę i jej produkty.
Zagadnienia omawiane podczas przedmiotu dotyczyć będą:
I. Influencer marketing teoretycznie:
a. Geneza influencer marketingu – dlaczego influencerzy są popularni?
b. Influencer marketing w liczbach – efektywność i trendy
c. Od nanoinfluencera do celebryty – typy influencerów
d. Korzyści z influencer marketingu
e. Generacja Z a influencerzy
II. Influencer marketing praktycznie – kampania w 10 krokach
III. SEO a influencer marketing
IV. Content marketing a influencer marketing
V. Event marketing i influencerzy
VI. Akcje CSR i influencerzy
VII. Influencer marketing na rynku globalnym
VIII. Dobre praktyki. Długofalowa współpraca z influencerami
IX. Kryzysy w influencer marketingu
X. Case study
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
Wiedza
Posiada wiedze na temat etapów budowania kampanii influencer marketingu oraz jej obecnego statusu. Rozumie terminy związane z influencer marketingiem oraz posiada widzę na temat narzędzi i technik stosowanych w influencer marketingu.
Umiejętności
Student potrafi zanalizować, według najnowszych trendów, przekazy marketingowe, dokonywać analizy profili influencerów. Zna techniki kreatywne prowadzące do powstania kampanii marketingowych oraz podstawowe etapy jej implementacji.
Inne kompetencje
Student potrafi krytycznie podejść do influencer marketingu jako wieloznacznego obszaru współczesnych praktyk organizacji.
Kryteria oceniania
Zajęcia kończą się zaliczeniem na ocenę. Z uwagi na kompleksowy charakter kursu i wagę omawianych zagadnień uczestnictwo w zajęciach jest zalecane, a ich częste opuszczanie może skutkować niezaliczeniem przedmiotu. Studenci będą oceniani na podstawie obecności podczas zajęć, aktywności w dyskusjach i przygotowanej prezentacji.
1. Terminowe i merytoryczne przygotowanie prezentacji w wyznaczonym terminie
2. Ważnym kryterium będzie obecność na zajęciach i aktywność w dyskusjach, rejestrowana na bieżąco przez prowadzącego.
Waga poszczególnych elementów będzie następująca:
- udział w zajęciach i aktywność w dyskusjach – 15%,
- przygotowanie prezentacji zaliczeniowej – 75%.
Literatura
Brown D., Hayes N.(2008). Influencer marketing. Who really influences your customers. Elsevier
Stopczyńska K. (2018). Wykorzystanie influencer marketingu w kreowaniu relacji z klientami pokolenia Y.Studia Oeconomica Posnaniensia vol.6, nr 5.
Stopczyńska K. (2021). Influencer marketing w dobie nowych mediów.Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Stopczyński B. (2014).Facebook w komunikacji marketingowej - użyteczność dla firm rodzinnych, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, T.XV, Zeszyt 7, Część III/ 2014.
Wicińska K. (2017). Media społecznościowe jako narzędzie rozwijające działania marketingowe przedsiębiorstw, Czasopismo Rynek - Społeczeństwo - Kultura, Nr 3(24).
Wilusz R. (2017). Influencer Marketing potężny ponad miarę, Marketing (r)Evolution. Nowe techniki, pomysły, rozwiązania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: