Budowanie marki 2700-L-FAK-D-BUMA
Zadaniem wykładu jest ukazanie studentom ogólnych mechanizmów budowania (kreowania) marki. Bloki tematyczne wykładu to:
1. Marka – wybrane definicje i podział rodzajowy marek
2. Budowa tożsamości marki – wybrane koncepcje
3. Wizerunek marki – metody jego pomiaru
4. Marka a zachowanie nabywców
5. Komunikowanie marki – perspektywa mediów
6. Komunikowanie marki – perspektywa narzędzi komunikacji rynkowej
7. Strategia rozszerzania marek
8. Marka miejsca (w tym narodowa)
9. Budowanie marki – perspektywy ilościowe i jakościowe
10. Finansowe aspekty marki
Zadaniem części konwersatoryjnej jest wyrobienie w studentach praktycznych umiejętności budowania marki i ukazanie technik pozwalających to osiągnąć. Bloki tematyczne konwersatorium to:
1. Projektowanie tożsamości marki – zajęcia warsztatowe
2. Wybór rynku docelowego i pozycjonowanie marki
3. Zaprojektowanie przekazu komunikacyjnego dla danej marki
4. Marki własne, marki miejsca, marki luksusowe – studia przypadków
5. Kryzysy marek – studia przypadków
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
Wiedza
• Posiada ogólna wiedzę o mechanizmach tworzenia marek, zasadach ich funkcjonowania i zarządzania nimi
Umiejętności
• Potrafi zaprojektować podstawowy proces budowania marki
Inne kompetencje
• Ma świadomość miejsca i roli marki we współczesnym społeczeństwie
Kryteria oceniania
Część wykładowa przedmiotu zostanie oceniona na podstawie sprawdzianu pisemnego uzyskanej wiedzy. Część konwersatoryjna zostanie oceniona na podstawie aktywności na zajęciach oraz realizacji zadań praktycznych, zleconych przez prowadzącego.
Punktowana jest obecność na zajęciach
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
• Witek-Hajduk M., Zarządzanie silną marką, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2011.
• Patkowski P., Potencjał konkurencyjny marki, Poltext, Warszawa 2010
• Kall J. et al., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006
• Szulce H., Janiszewska K., Zarządzanie marką, Wydawnictwo AE, Poznań 2006
• Franzen G., Moriarty S., The Science and Art of Branding, M.E.Sharpe, London 2009
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: