Podstawy komunikacji marketingowej 2700-L-DM-Z3PKM-PRM
Wykład obejmuje:
zagadnienia podstaw strategii komunikacji marketingowej, funkcje, narzędzia, kanały komunikacji, najnowsze trendy w marketingu związane z rozwojem komunikacji wizualnej oraz transformacją cyfrową.
Komunikacja marketingowa, w tym zintegrowana komunikacja marketingowa omawiane jest w kontekście:
• strategii (marka i jej pozycjonowanie, analiza otoczenia, interesariuszy przewag rynkowych, zasobów)
• taktyki działań i kampanii (ze szczególnym naciskiem na rolę mediów)
• efektywności
• celów społecznych i biznesowych.
Wykład łączy ujęcie teoretyczne z odniesieniami do praktyki i studiów przypadku.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student posiada wiedzę na temat najnowszych trendów w komunikacji marketingowej, jej składowych, a także zna podstawowe narzędzia analizy strategicznej, przygotowania planu komunikacji, warunków jego realizacji, pomiarów i oceny skuteczności oraz efektywności. Potrafi operować podstawowymi pojęciami z zakresu marketingu strategicznego (np. przewaga rynkowa, grupa docelowa, USP, ESP, marka i jej pozycjonowanie) i formułować wnioski dla taktyki komunikacji marketingowej, ze szczególnym uwzględnieniem analizy grup docelowych.
Student ma opanowany warsztat niezbędny do krytycznej analizy projektów komunikacji marketingowej z punktu widzenia ich skuteczności i efektywności w wymiarze społecznym i ekonomicznym.
Student
• ma umiejętność formułowania zależności między celami marketingowymi a funkcjami komunikacji marketingowej
• zna składowe komunikacji marketingowej, potrafi identyfikować procesy, uwarunkowania, mierniki sukcesu i efektywności
• ma umiejętność gromadzenia, weryfikacji i krytycznej oceny informacji niezbędnych do formułowania strategii i taktyki komunikacji marketingowej
• potrafi identyfikować narzędzia i kanały komunikacji marketingowej oraz ma podstawy do korzystania z nich w praktyce, w szczególności w obszarze mediów
• ma umiejętność posługiwania się modelem 4P, 4N
Obszar innych kompetencji:
Oprócz wiedzy teoretycznej o komunikacji marketingowej oraz znajomości podstawowych narzędzi, studenci poznają miejsce komunikacji marketingowej w życiu społecznym i jej wpływ na kształtowanie postaw oraz zachowań odbiorców. Ponadto zapoznają się z dynamicznym ujęciem komunikacji marketingowej w kontekście trendów rozwoju marketingu i cyfrowej transformacji. Mogą też ocenić swój potencjał kreatywny i predyspozycje do prowadzenia projektów komunikacji marketingowej na poziomie taktycznym.
Kryteria oceniania
Test pisemny online (50 punktów)
Projekty grupowe (50p)
Warunki zaliczenia zajęć:
Max liczba punktów – 100
60-70 pkt. – ocena dostateczna
71-75 pkt. – oc. dostateczna +
76-85 pkt. – oc. dobra
86-90 pkt. – oc. dobra+
91-95 pkt. - oc. bardzo dobra
Warunki zaliczenia zajęć:
Max liczba punktów – 100
60-70 pkt. – ocena dostateczna
71-75 pkt. – oc. dostateczna +
76-85 pkt. – oc. dobra
86-90 pkt. – oc. dobra+
91-95 pkt. - oc. bardzo dobra
96-100 pkt – oc. celująca
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Ph. Kotler, K.L. Keller, Marketing, Rebis, 2018
T. Taranko, Komunikacja marketingowa: istota, uwarunkowania, efekty, Wolters Kluwer, 2015
A.Latko, Marketing wobec ponowoczesności, CEDEWU, 2013
M.Kowalska, Zyskać przewagę. Zintegrowana komunikacja w nowoczesnym marketingu, Wydawnictwo Adam Marszałek, 2007 (rozdz. I, z rozdz.II 2.1.3-2.3.2, rozdz.3)
E. Szul, Obrazowanie współczesnego konsumenta – ujęcie socjologiczne, w: Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, nr 42 (2/2015)
R. Rogoziecki,
Konsumpcja jako mit społeczeństwa postindustrialnego. O Baudrillardowskim pojęciu konsumpcji; Przegląd Socjologiczny2015 | LXIV (64) | 3 | 27-51
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: