Fotografia reklamowa 2700-L-DM-D5FORE-FPR
Fotografia Reklamowa – to przedmioty adresowane do studentów trzeciego roku studiów pierwszego stopnia. Adepci uczą się indywidualnej i zespołowej pracy w profesjonalnym studiu fotograficznym. Posługując się studyjnymi lampami fotograficznymi i urządzeniami pomiarowymi realizują zadania takie jak:
• wykonywanie zdjęć reklamowych w atelier (w tym cyklorama i stół bezcieniowy):
• aranżacja i realizacja planu zdjęciowego.
• kadrowania uwzględniającego charakter reklamowanego przedmiotu
• dobór modyfikatorów światła w celu tworzenia wielopłaszczyznowej kompozycji.
• Właściwy dobór teł barwnych.
Prace studentów korygowane są na bieżąco. Otrzymują także profesjonalną pomoc przy obróbce zdjęć w programie Photoshop.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu:
WIEDZA
potrafi zastosować odpowiedni sprzęt fotograficzny w zależności od specyfiki wykonywanych zdjęć.
wie jak dobrać odpowiedni materiał zdjęciowy.
zna zasady doboru teł barwnych do reklamowanego produktu.
UMIEJĘTNOŚCI
student nabywa umiejętności posługiwania się, oświetleniowym sprzętem studyjnym.
potrafi fotografować profesjonalnymi aparatami cyfrowymi.
umie obsługiwać analogowe kamery średnio i wielkoformatowe.
potrafi przy pomocy urządzeń pomiarowych dobrać właściwe parametry naświetlania materiałów światłoczułych i matryc cyfrowych.
potrafi komponować i właściwie oświetlić zdjęcia reklamowe.
umie wykonać zdjęcia na stole bezcieniowym oraz na tle panoramicznym w atelier.
Kryteria oceniania
W trakcie ćwiczeń odbywa się merytoryczna i techniczna korekta prac. Dotyczy ona przede wszystkim właściwego ustawienia kadru i oświetlenia kompozycji. Prace po „obróbce” w programie Adobe Photoshop, w wyznaczonym terminie, przedstawiane są do oceny.
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Fotografia produktowa-od przedmiotu do martwej natury. Eberhard Schuy. Wyd.Galaktyka, Łódź 2011 rok
Fotografia produktowa cz.2 Eberhard Schuy, Wyd.Galaktyka
Łódź 2013 rok
Światło w fotografii, magia i nauka – Fil Hunter, Steven Biver,
Paul Fugua. Wyd.Galaktyka, Łódź 2009 rok.
Fotografia żywności od Kuchni. Teri Campbell, Wyd.Galaktyka 2014 rok
Fotografia Kulinarna, od zdjęcia do arcydzieła. Nicole S. Young
Wyd.Hellon 2013 rok
Fotografia Kulinarna dla blogerów. Matt Armendariz
Wyd.Helion 2014 rok
Oficjalny podręcznik Adobe Photoshop CS6/CS6 PL
Wyd. Helion 2013 rok
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: