Wykład monograficzny z zakresu PR 2700-L-DM-D4MON-PRM
Tematyka zajęć będzie dopasowana do aktualnych potrzeb i trendów w public relations. Zajęcia mają formę wykładu połączonego z zadaniami praktycznymi, samodzielnie wykonywanymi przez studentów (praca z raportami branżowymi, materiały pomocnicze – webinaria, podcasty i in.).
Tematyka:
1. Nowe media i rekonstrukcja przestrzeni medialnej: mimikra i mimezja komunikacyjna online, manipulacja, dezinformacja, fakenews, deepfakes.
2. Sztuczna inteligencja w działaniach komunikacyjnych i PR.
3. Aktywność organizacji online / Eurocom Worldwide The Global PR Network, Talent Finder.
4. ICCO – World PR Report.
5. Istota wartości etycznych zawartych w kodeksach etyki public relations w sytuacji kryzysu globalnego. Edelman Trust Barometer.
6. Kodeksy etyki PR a praktyka rynkowa.
7. Komunikacja oparta o kontrowersje.
8. Kryzys i zarządzanie kryzysowe czasów pandemii.
9. Kryzysogenny potencjał fake newsa.
10. Zarządzanie komunikacją kryzysową w przestrzeni mediów społecznościowych w kontekście zjawiska hejtingu.
11. Media a PR / Raport ZFPR.
12. PR a propaganda / Raport ZFPR
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Przedmiot dedykowany programowi
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się:
Wiedza
- Uczestnik ma wiedzę na temat najnowszych trendów i zmian, które wpływają na funkcjonowanie organizacji i prowadzenie działań public relations.
Umiejętności
- Uczestnik umie ocenić i zaplanować działania public relations z zakresu omawianego podczas cyklu zajęciowego.
Kompetencje
- Uczestnik rozpoznaje i rozumie współczesne działania public relations.
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
1. Praca pisemna (esej z opinią) / indywidualna (20 p.)
2. Struktura pracy: wprowadzenie (uzasadnienie zajmowania się danym tematem), research (teoria, praktyka), analiza tematu, podsumowanie.
3. Tematy zostaną przesłane studentom po pierwszych zajęciach.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
1. Kaczmarek-Śliwińska, M. , Public relations organizacji w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się. Difin, Warszawa: 2015.
2. Kodeksy etyki zawodowej / PR, komunikacja społeczna.
3. https://www.researchgate.net/publication/341255673_Hejt_jako_zrodlo_sytuacji_kryzysowych_podmiotow_w_przestrzeni_spolecznej
4. https://www.researchgate.net/publication/337679786_Specyfika_zarzadzania_sytuacja_kryzysowa_w_przestrzeni_mediow_spolecznosciowych_w_perspektywie_typologii_Situational_Crisis_Communication_Theory_WT_Coombsa_The_Specificity_of_Crisis_Management_in_Soci
5. Raporty branżowe: ICCO, Edelman, ZFPR.
Dla zainteresowanych:
1. https://www.researchgate.net/publication/360691866_Komunikowanie_i_relacje_spoleczne_w_swiecie_nowych_mediow_Znany_czy_nowo_tworzony_porzadek, s. 49-57
2. https://sciendo.com/article/10.2478/sc-2019-0010, s. 62-68
3. https://www.magdalenaszpunar.com/_pliki/Magdalena_Szpunar_kultura_cyfrowego_narcyzmu-srodek.pdf
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: