Komunikacja wizualna 2700-L-DM-D4KOWI-PRM
Przedmiot stanowi wprowadzenie do analizy kodów wizualnych wykorzystywanych współcześnie coraz częściej przez specjalistów ds.marketing, PR i pracowników mediów (m.in. infografiki). W związku z rosnącym wpływem ikonosfery w życiu społecznym i na rynku student zyskuje podstawowe zdolności opisu i tworzenia komunikatów wizualnych m.in. z użyciem terminologii semiotycznej. Wskazane są obszary zastosowania komunikacji wizualnej, dostarczona argumentacja na rzecz triumfu obrazu nad tekstem. Zajęcia dotykają podstaw historii sztuki, sfery designu, obrazów medialnych oraz reklamy wizualnej.
Wykorzystywane metody dydaktyczne:
-prelekcja
- dyskusja
- elementy wykładu
- zajęcia praktyczne
- metody ćwiczebne
Nakład pracy studenta:
Konwersatorium = 30 godz.
Samodzielne przygotowanie do zajęć
½ godz. tyg. = 40 godz.
Przygotowanie do zaliczenia = 20 godz.
Razem = 120 godz.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student operuje terminologią niezbędną do analizy kodów wizualnych w komunikacji organizacji, potrafi wykazać z czego wynika rosnący wpływ ikonosfery w życiu społecznym i na rynku. Zyskuje zdolność analizy komunikatów wizualnych w ramach działań PR, potrafi wskazać różne typy znaków z użyciem terminologii semiotycznej. Student potrafi wskazać podstawowe obszary zastosowania komunikatów wizualnych w marketingu medialnym i PR.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie następujących kryteriów:
obecność na zajęciach jest wymagana.
50% Zaliczenie pisemne w formie testu z wiedzy; 50% wizualny projekt studencki. Możliwość podniesienia oceny w wyniku realizacji systematycznie zlecanych zadań indywidualnych i ich dostarczenie w ramach zajęć.
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Podstawowa: A.Waszkiewicz-Raviv, Wizualne Public Relations. Siła obrazów w komunikacji organizacji. WUW 2021.
M.Bogunia-Borowska, P.Sztomka, Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej, Znak 2013.
Literatura uzupełniająca:
I. Noble, R. Bestley, Visual Research;
S. Spencer, Visual Research Methods in Social Science
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: