Public relations, komunikowanie i promocja w Polsce i na świecie 2700-L-DM-D2PRKP-PRM
Zajęcia autorskie w formie konwersatorium, zaprojektowane i przewidziane specjalnie dla słuchaczy rozpoczynających studia z zakresu public relations. W tym celu treści i tematyka zostały tak dobrane, by zaspokoić zarówno potrzebę zbudowania podstawowego korpusu wiedzy z zakresu tematyki specjalności studiów, jak i skanalizować zainteresowania studentów. Zajęcia odpowiadają na potrzeby studentów, ponieważ każdorazowo tematyka jest proponowana, uzgadniana i konsultowana z aktualną grupą uczestników.
Zajęcia celowo mają charakter maksymalnie otwarty, konwersatoryjny; składają się z części wprowadzającej, części poświęconej przedstawieniu i dyskusji nad bieżącymi, interesującymi tematami, istotnymi dla branży komunikacyjnej oraz z części prezentacyjno-dyskusyjnej zawierającej prezentacje grupowe studentów, połączone z dyskusją.
Studenci mają możliwość wyboru tematów spośród zaproponowanych przez prowadzącego lub mogą zgłaszać własne; jest to podstawowe założenie tego przedmiotu, przez co realizowany jest model akademickiej dyskusji moderowanej, co ma za zadanie zarówno rozbudzić ciekawość studentów, jak i wnieść wkład w tworzenie korpusu wiedzy, wymaganej na dalszych etapach studiów specjalizacyjnych.
Na zajęciach poruszane są tematy m.in.:
- Różnice i podobieństwa pomiędzy dziedzinami komunikacji: PR, promocją, reklamą, marketingiem, dziennikarstwem itp.
- Kierunki rozwoju dziedzin profesjonalnej komunikacji
- Trendy w komunikacji, public relations, promocji etc.
- Różnice w rozwoju i prowadzeniu komunikacji i PR na świecie i w Polsce
- Problemy, szanse i zagrożenia dla dziedzin profesjonalnej komunikacji i in.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach
Aktywność na zajęciach
Dwa projekty grupowe - prezentacja, dyskusja i ocena
Kryteria ustalane za każdym razem z grupą słuchaczy; w razie potrzeby możliwość przeprowadzenia zaliczenia w formie pisemnej (esej lub inna wybrana)
Praktyki zawodowe
Nie wymagane
Literatura
Portale branżowe polskie i zagraniczne, m.in.:
- proto.pl
- prdaily.com
- wirtualnemedia.pl i inne
Czasopisma branżowe, m.in.:
- "Press"
- "Marketer+" i inne
Literatura i czasopisma naukowe, m.in.:
- "Studia Medioznawcze"
- "Central European Journal of Communication"
- bieżące artykuły z dziedziny public relations i komunikacji społecznej dostępne w zasobach elektronicznych BUW
- A. Miotk, "Nowy PR", Lublin 2016
- W. Budzyński, "Public relations", Warszawa 2018
- P. Kotler i in., "Marketing 4.0", Warszawa 2017
- D.M. Scott, "Nowe zasady marketingu i PR", Warszawa 2009
i inne w miarę bieżących potrzeb.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: