Promocja kultury 2700-L-API-Z6O-PK
Podczas konwersatorium zostaną omówione wybrane nowoczesne metody i formy promowania kultury stosowane w Polsce i na świecie, grupy odbiorców, sposoby identyfikacji odbiorców. Szczegółowej analizie poddana zostanie organizacja wydarzeń kulturalnych, ich finansowanie, odbiorcy i sposoby promowania z uwzględnieniem strategii i efektywności działań.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student ma podstawową wiedzę o komunikacji marketingowej instytucji kultury. Student zna i rozumie konieczność promocji kultury. Zna i rozumie nowoczesne metody promocji. Student potrafi rozpoznać cel promocji i sformułować jej strategię.
Zna podstawowe definicje i pojęcia związane z sektorem kultury i instytucją kultury. Rozumie wpływ polityki na kreowanie strategii w obszarze kultury i marketingu kultury Potrafi planować możliwości rozwoju strategii marketingowej instytucji kultury w oparciu o narzędzia promocji. Umiejętnie dobiera odpowiednie narzędzia promocji w odniesieniu do wybranych studiów przypadków oraz uzasadnia swój wybór Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, rozumie potrzebę uzupełniania i doskonalenia wiedzy oraz umiejętności.
Kryteria oceniania
Ocena pracy własnej studenta, z aktywnością podczas zajęć. Prezentacje, projekt zaliczeniowy.
Aktywne uczestnictwo w konwersatorium, a także przygotowanie konspektu „strategii promocyjnej” wybranego wydarzenia kulturalnego bądź instytucji kultury.
Literatura
1. Böhm M., Skuteczna promocja przy niskim budżecie, BC Edukacja, Warszawa 2009
2. Czarnecki S., Nowa widownia. O promocji w kulturze, Warszawa 2016.
3. Głowacki J., Hausner J., Jakóbik K., Markiel K., Mituś A., Żabiński M. (red.), Finansowanie kultury i zarządzanie instytucjami kultury, Kraków 2009
4. Łodziana-Granbowska, J., Wiktor, J (red.), , Koncepcje zarządzania i marketingu w sferze kultury, CeDeWu 2014
5. Mazur, A., Sponsoring szansą dla kultury, Kraków 2011,
6. Niemczyk, A, , Marketing w sferze kultury. Wybrane problemy, Kraków 2007
7. Sargeant, A., Marketing w organizacjach non-profit, Kraków 2004,
8. Sobocińska, M., Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury, PWE: Warszawa 2008,
9. Wróblewski, Ł., Strategie marketingowe w instytucjach kultury, Warszawa 2012
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: