Podstawy tworzenia biznesu 2700-L-API-Z3PTB
Konwersatorium ma na celu zapoznanie słuchaczy z formami prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce.
Zagadnienia szczegółowe obejmują:
- działalność nierejestrowana
- jednoosobowa działalność gospodarcza
- spółka osobowa
- spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
- spółka jawna
- spółka komandytowa
- spółka akcyjna
- holding
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
- ogólny kontekst prowadzenia biznesu
- uwarunkowania rynkowe prowadzenia biznesu
Absolwent potrafi:
- syntetycznie przedstawić wyniki samodzielnie przeprowadzonych analiz
- planować i realizować pracę własną oraz pracę w zespole
Absolwent jest gotów do:
- inicjowania i planowania działań
Kryteria oceniania
Udział w zajęciach, projekt.
Literatura
1. Model biznesu 4.0 : architektura, tworzenie wartości, ocena konkurencyjności i efektywności / Sandra Grabowska.
2. Transfer technologii z uczelni do biznesu : tworzenie mechanizmów transferu technologii / Krzysztof Santarek (red.) ; [aut.] Jan Bagiński [et al.].
3. Potencjał synergii w relacjach nauki i biznesu - tworzenie podstaw rozwoju innowacyjności / Monika Jasińska.
4. Społeczna odpowiedzialność biznesu a tworzenie wartości banków / Justyna Fijałkowska, Beata Zyznarska-Dworczak ; Katedra Rachunkowości. Wydział Zarządzania. Społeczna Akademia Nauk, Katedra Rachunkowści. Wydział Zarządzania. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.
5. Tworzenie innowacyjnego modelu biznesu we współczesnym przedsiębiorstwie / Agnieszka Dziubińska.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: