Metody pracy z użytkownikiem - dorośli 2700-L-API-Z3MPZU-DO
Celem jest omówienie form i metod pracy, typowych dla pracy z dorosłymi. Działania podejmowane w polskich instytucjach kultury zostaną przedstawione na tle międzynarodowych wytycznych. Omówione zostaną "dobre praktyki", konkretnie realizowane działania.
Scharakteryzowany zostanie użytkownik dorosły, ze szczególnym zwróceniem uwagi na seniorów i osoby z różnymi potrzebami. Zostaną omówione i sklasyfikowane metody i formy pracy.
Przedstawione zostaną projekty realizowane z myślą o dorosłych w wybranej instytucji kultury.
Studenci zaproponują własne pomysły na pracę z użytkownikiem dorosłym.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
- podstawy teoretyczne i metodyczne pracy z użytkownikami w różnych grupach wiekowych (K_W02),
- terminologię dotyczącą metodyki i form pracy z użytkownikiem, stosowaną w edukacji informacyjnej i kulturalnej (K_W03),
- metody analizy i interpretacji projektów edukacyjnych właściwych dla kierunku studiów (K_W04),
- zasady prawa autorskiego, w tym korzystania z zasobów open access, w edukacji informacyjnej i kulturalnej (K_W09).
Absolwent potrafi:
- korzystać z wiedzy metodycznej w przygotowywaniu i realizacji działań edukacyjnych dla różnych grup użytkowników (K_U01),
- korzystać z technologii informacyjno-komunikacyjnych w działaniach dydaktycznych (K_U04),
- identyfikować potrzeby edukacyjne użytkowników informacji w różnych grupach wiekowych (K_U03),
- przygotowywać, realizować i oceniać działania edukacyjne w obszarze informacji i/lub kultury (K_U04, K_U05, K_U06).
Absolwent jest gotów do:
- projektowania i realizowania różnych form pracy z użytkownikiem (K_K02 , K_K04),
- przestrzegania zasad etyki w pracy z użytkownikiem (K_K03)
Kryteria oceniania
Realizacja zadań.
Zaliczenie: przygotowanie projektu na ocenę.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1. A. Chabor: Funkcje edukacyjne placówek upowszechniania kultury, „Studia Pedagogiczne. Problemy Społeczne, Edukacyjne i Artystyczne”, 1995, nr 10.
2. Przestrzenie i miejsca edukacji dorosłych w Polsce. Warszawa 2018.
3. Terapia przez Sztukę Arts Therapies, 2014, nr 1/5.
4. Kompetencje kluczowe i Pamięć Historyczna Przewodnik po pracy z pamięcią w projektach kształcenia osób dorosłych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: