Projektowanie usług informacyjnych 2700-L-API-D5PUI
Na zajęciach studenci poznają podstawowe zasady projektowania usług informacyjnych. Praktycznie uczą się, w jaki sposób dostosować ofertę do specyfiki, misji i strategii wybranych instytucji oraz potrzeb określonych grup użytkowników.
Omówione i w zależności od potrzeb wykorzystane zostaną m.in. takie koncepcje jak Service Design.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
- teorie i metody właściwe dla projektowania usług informacyjnych (K_W01)
- metody analizy i interpretacji usług informacyjnych (K_W04)
- zasady działania instytucji informacji i kultury w kontekście projektowania usług informacyjnych (K_W06)
- strategie i metody wyszukiwania i oceny wiarygodności informacji w kontekście projektowania lub optymalizacji usług informacyjnych (K_W07)
- formy i uwarunkowania komunikacji z użytkownikami, w kontekście projektowania lub optymalizacji usług informacyjnych (K_W08).
Absolwent potrafi:
- wykorzystać wiedzę teoretyczną w działaniach projektowych (K_U01)
- analizować potrzeby i zachowania informacyjne użytkowników w kontekście projektowania nowych lub optymalizacji istniejących usług informacyjnych (K_U03)
- analizować dostępne usługi informacyjne pod kątem wprowadzenia możliwych zmian (K_U05),
- pracować w zespole (K_U08).
Absolwent jest gotów do:
- krytycznej oceny i uzupełnienia własnej wiedzy i umiejętności (K_K01),
- wypełniania zobowiązań społecznych pracownika informacji (K_K02),
- pracy w zespole (K_K04).
Kryteria oceniania
Ocena ciągła w oparciu o przygotowanie merytoryczne do zajęć i aktywność w czasie zajęć.
Warunkiem zaliczenia zajęć jest uzyskanie wystarczającej liczby obecności, aktywność i wykonanie projektu zaliczeniowego. Oddanie projektu w wyznaczonym terminie.
Dopuszczalna jedna nieusprawiedliwiona i jedna usprawiedliwiona nieobecność w semestrze. Student ma możliwość odrobienia nieobecności poprzez zaliczenie ustne omawianego na zajęciach tematu.
Nie ma możliwości poprawiania pozytywnych ocen.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Daje efekt: o projektowaniu usług. (2015). Warszawa, Engage Warsaw. Dostępny w: http://www.mazowieckieobserwatorium.pl/media/_mik/files/2421/publikacjakonferencjadajeefekt.pdf.
Projektowanie skutecznych usług publicznych: praktyczny podręcznik dla kadry instytucji publicznych. (2013). Katowice, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Dostępny w: http://www.pup.zory.pl/download/797.html.
Sikorski, M. (2012). Usługi on-line: jakość, interakcje, satysfakcja klienta. Warszawa: Wydawnictwo PJWSTK. Dostępny w: https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/bitstream/handle/186319/244/Uslugi_on-line.pdf?sequence=3.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: