- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Komunikacja sponsoringowa 2700-KOSP-OG
Komunikacja sponsoringowa – koncepcja, cechy, otoczenie biznesowe. Strategia, umowy, negocjacje sponsoringowe. Tworzenie produktów sponsoringowych. Określanie i definiowanie grup docelowych. Zespół projektowy. Budżetowanie i ewaluacja działań sponsoringowych
Umowy i negocjacje sponsoringowe. Zdefiniowanie produktu i przygotowanie strategii jego sprzedaży. Przygotowywanie ofert sponsorskich. Budowa pakietu praw. Planowanie negocjacji, celów, harmonogramu, zespołu i negocjacji. Budowa strategii przekazu wewnętrznego. Przygotowywanie prezentacji sponsoringowych dla poszczególnych grup interesariuszy i ich obrona przed poszczególnymi grupami zainteresowanych.
Komunikacja sponsoringowa. Sponsoring medialny/patronat medialny. Wybór kanałów komunikacyjnych Standardowe kanały. Tworzenie własnych mediów. Narzędzia wykorzystywane w sponsoringu. Plan aktywacyjny projektu i harmonogramy komunikacyjne. Efekt synergii. Szum komunikacyjny – inni sponsorzy – kiedy zacząć, jak się wyróżnić.
Emocje związane ze sponsoringiem. Rola prestiżu kulturalnego. Sukces, braku sukcesu sportowego. Identyfikacja ze sponsoringiem, wydarzeniami lub osobami sponsorowanymi.
Sponsoring sportowy. Sponsoring kultury i sztuki. Inne formy sponsoringu. Naming rights i sponsoring tytularny. Programy CSR oparte na sponsoringu. Programy lojalnościowe. Ambush marketing. Portfolio produktowe. Gwiazda/twarz/ambasador projektu.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
• Znajomość koncepcji, pojęć i rodzajów sponsoringu oraz determinantów skuteczności działań sponsoringowych.
• Dotycząca umiejscowienie sponsoringu w procesie komunikacji, związków z PR i komunikacją marketingową oraz pozycjonowaniem marki.
• Podstawowa dot. przygotowania ofert sponsorskich, budowy pakietów praw, harmonogramów negocjacji, przygotowywania prezentacji dla poszczególnych grup interesariuszy.
• Znajomość technik perswazyjnych, negocjacyjnych, budowy relacji win-win, komunikatów reklamowych, oddziaływania reklamy.
• Dotycząca komunikacji sponsoringowej, wyboru i tworzenia kanałów komunikacyjnych, planu aktywacji projektu.
• Podstawowa wiedza dot. budżetowania i ewaluacji projektów sponsoringowych.
Umiejętności
• Oceny działań sponsoringowych i podstawowa umiejętność przygotowania strategii sponsoringowych.
• Podstawowa umiejętność tworzenia prezentacji, harmonogramów i portfolio praw wykorzystywanych w sponsoringu.
• Doboru narzędzi komunikacyjnych i definiowania celów, programów i grup docelowych.
• Podstawowa umiejętność planowania, doboru narzędzi i zespołu oraz przeprowadzenia działań sponsoringowych.
• Tworzenia planów aktywacji projektu sponsoringowego
• Wyboru odpowiedniego partnera w relacji sponsorskiej i konstruowania ofert sponsorskich.
Inne kompetencje
• Rozumie potrzebę kreatywnego, niestandardowego myślenia w komunikacji sponsoringowej
• Rozumie potrzebę definiowania celów, grup docelowych i badania realizowanych projektów.
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia jest: praca pisemna oraz obecność (max 2 nieobecności).
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
1. Kończak J., Komunikacja sponsoringowa w sporcie w XXI wieku, 2020, Wydawnictwo SBP
2. Jedel J, Kończak J, Rynek sportu i sponsoringu sportowego w Polsce, 2019, AWFiS Gdańsk
3. Datko M. Sponsoring. Klucz nowoczesnego marketingu, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2012
4. Sznajder A, Marketing sportu, Polskie wydawnictwo ekonomiczne, Warszawa 2015
5. Wróblewski Ł., Strategie marketingowe w instytucjach kultury, Polskie wydawnictwo ekonomiczne, Warszawa 2012
6. Grzegorczyk A., Sponsoring kultury , Wyższa Szkoła Promocji, 2003
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: