- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Komunikowanie polityczne 2700-KOPO-OG
Opis w j. polskim
Wykład przeprowadzi studentów przez zagadnienia dotyczące komunikowania politycznego w perspektywie mediów, zarówno tych, które obecnie określamy jako tradycyjne (prasa, radio, telewizja), jak i nowych mediów, dziś głównie postrzeganych przez pryzmat internetu, w tym mediów społecznościowych.
Podczas wykładu zostaną omówione poniższe zagadnienia:
1. Komunikowanie polityczne – podstawowe pojęcia.
2. Marketing polityczny.
3. Modele zachowań wyborczych.
4. Wizerunek kandydata i partii.
5. Charyzma kandydata/polityka.
6. Komunikacja niewerbalna.
7. Zarządzanie obecnością w mediach instytucjonalnych i własnych.
8. Wystąpienia publiczne.
9. Debaty wyborcze.
10. Planowanie kampanii wyborczej.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Opis w j. polskim
Po ukończeniu przedmiotu student:
Wiedza
1. Zna podstawy tworzenia wizerunku polityka..
2. Zna podstawy zarządzania mediami podczas kampanii wyborczych.
3. Zna modele zachowań wyborczych.
Umiejętności
1. Potrafi wskazać mocne i słabe cechy wizerunku polityka.
2. Potrafi wskazać media przydatne podczas kampanii wyborczych.
3. Potrafi przygotować ramowy plan kampanii wyborczej.
Inne kompetencje
Brak
Kryteria oceniania
Końcowe zaliczenie pisemne.
Skala ocen:
90-100% 5,0
80-89% 4,5
70-79% 4,0
60-69% 3,5
50-59% 3,0
0-49% 2,0
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
1. Cwalina W., Falkowski A., Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006
2. Dobek-Ostrowska B., Komunikowanie polityczne i publiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006
3. Seitel P. F., Public relations w praktyce, Felberg SJA, Warszawa 2003
4. Wiszniowski R., Marketing wyborczy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Wrocław 2000
5. Dobek-Ostrowska B., Kampania wyborcza: marketingowe aspekty komunikowania politycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005
6. J. Misiuna, M. Molęda-Zdziech, S. Łubiarz (red.), Amerykańskie wybory w erze postprawdy - aktorzy, strategie, konteksty, Oficyna WYdawnicza SGH, Warszawa.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: