- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Komunikacja biznesowa 2700-KOBI-OG
Tematy poruszane na wykładach:
Podstawy komunikowania się, środki, rola i funkcje komunikowania, informowanie, wywieranie wpływu, perswazja i jej strategie, zachowania komunikacyjne i współdziałanie, Komunikacja werbalna i niewerbalna, kody komunikacyjne, komunikowanie w małych grupach
Wartości społeczne, przekazy masowe, motywy użytkowania mediów i struktura społeczna publiczności, wykluczenie, teorie bazowe, oddziaływanie i efekty mediów.
Personal branding, znaczenie mowy ciała, taktyki autoprezentacji, kompetencje osobiste i komunikacyjne, schematy komunikacji, zasady skutecznej komunikacji, techniki efektywnego słuchania, bariery w przekazie i odbiorze, interakcja
Komunikacja polityczna / społeczna, public affairs, lobbing, media polityczne, programowanie neurolingwistyczne, badania opinii publicznej, debaty i wystąpienia publiczne, mediatyzacja polityki, kampanie społeczne
Propaganda i manipulacja, język, wolność mediów, przeciwdziałanie, postprawda, manipulacja, wojna psychologiczna, pranie mózgów, wywieranie wpływu, fake newsy, przecieki, obiektywizm, analiza treści,
Komunikacja marketingowa, reklama i jej znaczenie w komunikacji, branding i rebranding, design thinking, content marketing, storytelling, marketing bezpośredni, komunikacja wizualna, social media i influencer marketing, społeczna odpowiedzialność biznesu
Komunikacja biznesowa, relacje i komunikacja z otoczeniem, media relations i zmiana modelu pracy dziennikarzy, komunikacja wewnętrzna, audyt komunikacyjny, e-PR, sponsoring, monitorowanie mediów, zarządzanie kryzysowe, employer branding, corporate identity
Komunikacja kulturowa – symbolizacja, wartości, normy i typologie kulturowe, zmiany pokoleniowe, technologiczne i kulturowe, globalizacja kultury i komunikowanie międzykulturowe, popkultura, multimedialność, pojęcia: akulturacja, dekulturacja, szok kulturowy, ksenofilia, asymilacja
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Studenci znają podstawowe zagadnienia i terminy z zakresu komunikacji, rozpoznają poszczególnejej rodzaje i rozumieją poszczególne funkcje, potrafią wskazać kanały komunikacji oraz możliwe strategie, posiadają usystematyzowaną wiedzę na temat komunikacji, potrafią wskazać i rozpoznać podstawowe narzędzia komunikacji biznesowej oraz politycznej.
Kryteria oceniania
Egzamin testowy
Literatura
Adams K., Galanes GJ., Komunikacja w grupach, PWN, Warszawa 2008
Baney J., Komunikacja interpersonalna, ABC Wolters Kluwer business / IPS, Warszawa 2009
Budzanowska-Drzewiecka M., Marcinkowski A.,Motyl-Adamczyk A., Różnice kulturowe w komunikacji biznesowej, Wyd.UJ, Kraków 2016
Budzyński W. Public Relation, wizerunek, reputacja, tożsamość, Poltext, Warszawa 2018
Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2001.
Dobek-Ostrowska B., Komunikowanie polityczne i publiczne. Warszawa 2007.
Dobek-Ostrowska B., Podstawy komunikowania społecznego, Astrum , Wrocław 2004
Doliński D., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003
Gawroński S., Media relations, współpraca dziennikarzy i specjalistów PR, Rzeszów 2006
Goban-Klas T: Media i komunikowanie masowe. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008.
Golka M.,Bariery w komunikowaniu i społeczeństwo dezinformacyjne, PWN, 2008
Griffin, E.A., Podstawy komunikacji społecznej, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2003
Hamilton Cheryl Skuteczna komunikacja w biznesie, PWN 2011
Jakubowicz K., Media publiczne i profesjonalne, Warszawa 2007
Kunczik M. i ZipfelA., Wprowadzenie do nauki o dziennikarstwie i komunikowaniu, Scholar, Warszawa, 2000
Lusińska A. Kampanie społeczne w służbie publicznej. Komunikowanie rządowe w Polsce w latach 1994-2015 z wykorzystaniem informacyjnych kampanii społecznych, CeDeWu 2019
McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2007.
Michalczyk S., Społeczeństwo medialne. Studia z teorii komunikowania masowego. Śląsk. Katowice 2008
Mikułowski Pomorski J., Jak narody porozumiewają się ze sobą w komunikacji międzykulturowej i komunikowaniu medialnym, Universitas, Kraków 2012
Młyniec E., Opinia publiczna. Wstęp do teorii., Wydawnictwo Forum Naukowe, 2001
Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K.- Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności. Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa, 2007
Mrozowski M., Media masowe. Władza, rozrywka i biznes., Oficyna Wydawnicza ASPRA, Warszawa 2001.
Ogonowska A., Edukacja medialna. Klucz do rozumienia społecznej rzeczywistości, Kraków 2003
Olędzki J., Tworzydło D., Public Relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju., Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006
Ollivier B., Nauki o komunikacji, Oficyna naukowa 2010
Pisarek W., Wstęp do nauki o komunikowaniu. Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne. Warszawa 2008
Płudowski T. Komunikacja Polityczna w Amerykańskich Kampaniach Wyborczych, PWN 2008
Stawik A., Lobbing w strategiach przedsiębiorstw., Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009
Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN 2006
Wojcik Krystyna., Public Relations. Wiarygodny Dialog z otoczeniem., Wolters Kluwer Polska, warszawa 2013
Wojciszke B., Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej, Warszawa 2002
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: