Format MARC21 rekordu 2700-FMR-BSP
1. Dane kontrolne, numery i kody.
2. Hasło główne.
3. Tytuł i oznaczenie odpowiedzialności.
4. Wydanie.
5. Adres wydawniczy.
6. Pola opisu fizycznego.
7. Pola serii.
8. Pola haseł
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
H1A_W5 - Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów.
K1A_W4 - Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu bibliologii i informatologii.
H1A_U5 - Potrafi rozpoznać różne rodzaje wytworów kultury właściwych dla studiowanej dyscypliny w zakresie nauk humanistycznych oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym.
K1A_U5 - Potrafi rozpoznać różne typy dokumentów bibliotek i instytucji informacyjnych, przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym.
WIEDZA:
1. Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu bibliologii i informatologii.
2. Ma świadomość kompleksowej natury języka (z uwzględnieniem języków sztucznych) oraz jego złożoności i historycznej zmienności.
UMIEJĘTNOŚCI:
1. Potraf wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów dla potrzeb własnych i użytkowników.
2. Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla bibliologii, bibliotekoznawstwa i informatologii w typowych sytuacjach profesjonalnych.
3. Potrafi rozpoznać różne typy dokumentów bibliotek i instytucji informacyjnych, przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
1. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
2. Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania.
3. Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu bibliotekarza i pracownika informacji.
Kryteria oceniania
Testy i zadania. E-laearning - moodle.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1. http://www.loc.gov/marc/bibliographic/ecbdhome.html
2. http://www.loc.gov/marc/marcginf.html
3. http://www.loc.gov/marc/umb/
4. http://centrum.nukat.edu.pl/images/stories/file/instrukcje_procedury/MARC_21/marc21ksiazka_www.pdf
5. Opis książki w formacie MARC 21 : zasady tworzenia rekordu bibliograficznego i rekordu egzemplarza w systemie INNOPAC w Bibliotece Narodowej / oprac.Zofia Byczkowska .-Wyd.2 zm. .-Warszawa : BN , 2002
6. Adaptacja formatu MARC 21 dla potrzeb bibliografii regionalnej / Bożena Bartoszewicz-Fabiańska, Maria Janowska, Krzysztof Janczewski, Jolanta Słowik ; Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich .-Warszawa : Wydaw.SBP , 2003
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: