Budowa listy wydawniczej 2700-BLW-PSPWK
Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z zasadami, wedle których winna być tworzona oferta wydawnictwa. Istotne jest utrzymywanie odpowiedniego poziomu literackiego, merytorycznego i estetycznego publikacji. Podkreśla się troskę o spójny przekaz na temat profilu oficyny, płynący do publiczności, mediów i uczestników rynku. Zajęcia prowadzone są w oparciu o wieloletnią praktykę kreowania oferty wydawniczej m.in. oficyny W.A.B. Istotne są nie tylko kwestie dotyczące zaspokojenia popytu na ryku krajowym, lecz także eksportu praw autorskich. Szczególną rolę grają również aspekty wizerunkowe.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Podstawowe wiadomości na temat zasad konstruowania oferty wydawnictwa, znajomość instytucji obsługujących potrzeby generowane w obszarze rynku książki, znajomość zasad rządzących podażą i popytem na rynku książki.
Umiejętności
Gromadzenie i opracowywanie różnego typu informacji potrzebnych do efektywnego działania wydawnictwa, umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy niezbędnej do prosperowania wydawnictwa, umiejętność nawiązywania i podtrzymywania kontaktów interpersonalnych w różnych sektorach rynku książki.
Kompetencje społeczne
Określenie priorytetów w realizacji zadań, identyfikacja i rozstrzyganie dylematów związanych z pracą w wydawnictwie, poszanowanie własności intelektualnej w zakresie rynku książki.
Kryteria oceniania
Student podlega ocenie dyspozycyjnej, która wyrażać będzie jego przygotowanie do zajęć i gotowość krytycznej analizy omawianych problemów.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Bieżąca lektura czasopism i vortali branżowych: "Publisher's Weekly", "Boersenblatt", "Livres Hebdo", "Biblioteka Analiz", "Notes Wydawniczy", "Wydawca", "Magazyn Literacki Książki", www.rynek-ksiazki.pl, www.wirtualnywydawca.pl, www.wydawca.com.pl
Alison Baverstock, Marketing w wydawnictwie : fantazja czy rzeczywistość?, [przeł. Grzegorz Łuczkiewicz], wyd. 2, Kraków, BMR, 1997.
Gill Davies, Nabywanie tytułów : organizacja i zarządzanie w redakcji, [przeł. Grzegorz Łuczkiewicz], Kraków, BMR, 1997.
Lynette, Owen, Zakup i sprzedaż praw autorskich w obrocie międzynarodowym. - Kraków, 1998
Danielewicz Michał, Tarkowski Alek, Prawo autorskie w czasach zmiany. O normach społecznych korzystania z treści, Centrum Cyfrowe, Warszawa 2013.
Jacek Włodarczyk, Marketing wydawniczy 8p : skrypt dla uczestników kursu, Krzyszkowice, 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: