Badania efektywności działań PR 2700-BE-SPKK
Lista omawianych zagadnień:
• Efektywność i skuteczność PR – czym się różnią
• Planowanie mierzalnej kampanii PR
• Modele pomiaru efektów działań PR
• Metody i techniki oraz narzędzia pomiaru PR
• Najczęściej używane wskaźniki
• Poziomy badań efektywności – indywidualny, zespołowy, organizacyjny, społeczny
• Rola odbiorców badań
• Wyzwania pomiaru PR
• Nowe trendy w pomiarze PR
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu umie zaplanować działania PR tak, aby móc ocenić ich skuteczność.
Wiedza
Student zna metody i techniki badawcze stosowane w PR wraz z ich mocnymi i słabymi stronami.
Student zna zasady planowania mierzalnych działań PR.
Student zna typy narzędzi stosowanych do pomiaru działań PR.
Umiejętności
Student umie stworzyć własny plan pomiaru działań PR.
Student umie ocenić, czy w przykładowej kampanii PR pomiar został zaplanowany prawidłowo.
Inne kompetencje
Student rozumie, że pomiar działań PR jest zależny od celów strategicznych organizacji oraz jest konstruowany w uzgodnieniu z odbiorcami pomiaru.
Kryteria oceniania
Rozwiązanie zadania zaliczeniowego (case study), które będzie polegało na zaprojektowaniu mierzalnej kampanii działań PR w oparciu o informacje dostarczone na zajęciach. Rozwiązanie będzie oceniane pod kątem sformułowania mierzalnych celów, doboru mierników i narzędzi pomiaru, spójności i logiczności programu.
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Babbie E., „Podstawy badań społecznych”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008
Bartholomew D., „Metricsman: It Doesn't Count Unless You Can Count It”, Business Expert Press, 2016
Lovett, J., „Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych”, Onepress, Katowice 2011
Michaelson, D., Stacks D.W., “A Professional and Practitioner's Guide to Public Relations Research, Measurement, and Evaluation”, Business Expert Press, 2017
Miotk, A., “Badania w public relations”, Difin, Warszawa 2012,
Miotk, A., “Skuteczne social media”, Helion, Katowice 2013
Tworzydło D., Olędzki J., “Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju”, PWN, Warszawa 2015
Watson T., Noble P., „Evaluating Public Relations: A Best Practice Guide to Public Relations Planning, Research and Evaluation”, Kogan Page Publishers, London and Philadelphia, 2014
Stacks D. W., “Primer of public relations research”, The Guildford Press, New York-London 2016
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: