Marketing 2637-EMBA-PL-MAR
Zajęcia są podzielone na cztery bloki. Pierwszy z nich ma charakter wprowadzający. Trzy kolejne bloki poświęcono odpowiednio decyzjom marketingowym o charakterze strategicznym, decyzjom ma poziomie zarządzania marketingowego na rynku produktowo-geograficznym oraz decyzjom podejmowanym odnośnie do wybranych instrumentów marketingowych.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Zakres wiedzy:
Rozumie pojęcia orientacji marketingowej podmiotu oraz procesu marketingowego.
Identyfikuje elementy otoczenia, mające wpływ na decyzje marketingowe przedsiębiorstwa.
Ma wiedzę na temat decyzji strategicznych związanych z działalnością marketingową.
Ma wiedzę na temat procesu zarządzania marketingowego oraz narzędzi marketingowych, jak również dostrzega występujące między nimi zależności.
2. Zakres umiejętności – słuchacz umie:
Umie interpretować wyniki analiz marketingowych wykorzystywanych do określenia możliwości rynkowych dostawców (marek)
Ma umiejętność podejmowania strategicznych decyzji marketingowych z uwzględnieniem zróżnicowanych celów przedsiębiorstwa.
Ma umiejętność dopasowania strategii obsługi rynku (STP) i instrumentów marketingowych (marketing-mix) do zidentyfikowanych warunków zewnętrznych i wewnętrznych firmy.
Ma umiejętność budowania programów marketingowych z uwzględnieniem współpracy z pracownikami innych działów przedsiębiorstwa i podmiotami zewnętrznymi.
Ma umiejętność budowania i zarządzania marką,
3. Zakres postawy – słuchacz rozumie:
Rozumie i doskonali umiejętność pracy w grupie oraz prezentację jej wyników.
Potrafi dostrzec potrzebę uwzględnienia szerszego interesu społecznego i uwarunkowań etycznych w prowadzeniu działalności marketingowej przedsiębiorstwa na rynku.
Trafnie argumentuje i z szacunkiem odnosi się do opinii innych.
Kryteria oceniania
Aktywność na zajęciach (20%)
W skład aktywności wchodzi:
udział w dyskusjach na zajęciach (za wkład w jakość dyskusji można otrzymać łącznie 10, 5 lub 0% - o liczbie przyznanych punktów decyduje prowadząca).
Praca w grupach nad ćwiczeniami (maksymalnie można zdobyć 10%)
Uwaga! Punktów, które można zdobyć za aktywność podczas zajęć nie można odrobić.
Studia przypadków (30%)
Uczestnicy w grupach 4-5 osobowych przygotują rozwiązania studiów przypadków (podczas zajęć).
Jeżeli w wyniku nieobecności studenta utracono punkty za pracę w grupach istnieje możliwość ich częściowego odrobienia (to znaczy maksymalnie do wysokości 50% punktów, które były do zdobycia podczas danych zajęć).
Projekt w grupach (50%)
Uczestnicy w grupach 4-5 osobowych przygotują pracę projektową, która ma formę prezentacji ppt.
Przy ocenie projektu w grupie zostaną uwzględnione następujące elementy:
dogłębność przeprowadzonej analizy, wnikliwość wnioskowania, oryginalność zaproponowanych rozwiązań, posługiwanie się odpowiednią nomenklaturą, poprawność merytoryczna, struktura i jakość prezentacji, precyzja we wskazywaniu źródeł.
Szczegółowe informacje na temat projektu zostaną przekazane podczas zajęć oraz znajdują się w odrębnym dokumencie zatytułowanym „Informacja na temat projektu grupowego” (który, w adekwatnym czasie zostanie udostępniony na platformie Kampus).
Ocena końcowa będzie zakomunikowana indywidualnie, najpóźniej w terminie 30 dni od złożenia projektu grupowego.
Literatura
Lista lektur podstawowych:
P. Kotler, Kartajaya, H., Setiawan I. (2017), Marketing 4.0. Era Cyfrowa”, MT Biznes, Warszawa.
Do zajęć został przypisany fragment książki do przeczytania.
Lista lektur uzupełniających:
P. Kotler, Kartajaya, H., Setiawan I. (2021), Marketing 5.0. Technologie next tech”, MT Biznes, Warszawa.
P. Kotler, K.L. Keller (2018). Marketing, Rebis, Poznań (lub kolejne wydanie z 2020 roku; tę pozycję polecam szczególnie; w sylabusie wskazano zakresy stron zbieżne z tematyką zajęć)
Mazurek, G. (red.) (2018). E-marketing. Planowanie. Narzędzia. Praktyka. Poltex. Warszawa.
Podstawka, K. (2008). Marketing menedżerski – Standardy, procedury, strategie, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
Simon, H., Bilstein, F. F., F. Luby (2009). Zwyciężanie na trudnym rynku. Sprawdzone strategie firm w fazie dojrzałości, MTBiznes, Warszawa
Skorek, M. (2019). Społeczność wokół marki. Geneza-Koncepcja-Badania, PWE, Warszawa
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: