Strategic management 2637-EMBA-EN-STM
Wdrażanie planowania strategicznego na najwyższym poziomie zarządzania przedsiębiorstwem o złożonej strukturze. Nabyta wiedza pozwala na formułowanie i wdrażanie strategii organizacji pozwalającej na osiągnięcie przez nią przewagi rynkowej. Podejmowane przez menedżera decyzje strategiczne bazują na zintegrowanej a nabytej przez niego wcześniej wiedzy z innych obszarów zarządzania takich jak marketing czy finanse. Kurs dostarczy narzędzi, dzięki którym menadżer może zanalizować sytuację biznesową oraz dopasować narzędzia, dzięki którym będzie w stanie zniwelować ograniczenia możliwości rozwoju zarządzanego przez niego przedsiębiorstwa.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu słuchacz powinien:
Znać podstawowe pojęcia zarządzania strategicznego
Poznanie podstawowych metod analitycznych wykorzystywanych w zarządzaniu strategicznym (5 sił Portera, łańcuch wartości, analiza SWOT, metody portfelowe)
Wykorzystanie poznanych narzędzi analitycznych w dyskusji nad wyborami strategicznymi podejmowanymi w organizacjach
Wprowadzenie do projektowania strategii organizacji
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową będą się składać punkty zdobywane podczas zajęć oraz za prace wykonywane poza zajęciami. W sumie uczestnik zajęć może zdobyć 110 punktów, przy czym powyżej 100 pkt można otrzymać ocenę z wyróżnieniem: 5! (A+). Punkty za aktywność
Na ocenę końcową z zajęć składać się będą (Indywidulanie – I, Zespołowo – Z):
Grupowe opracowania casu [Z] (wskazanych przez prowadzącego) przesyłane w formie prac pisemnych (max. 2 strony). Tematy wybiera zespół spośród wytłuszczonych case’ów w programie zajęć. [1x10=10 pkt]
Aktywność na zajęciach [I/Z] to znaczy udział w dyskusji, opracowanie zespołowe lub indywidualnie odpowiedzi na pytania do case’ów. Łącznie: [20 punktów].
Praca analityczna [Z]. Każdy z zespołów ma za zadanie wybranie jeden z metod analiz otoczenia i przeprowadzenie w oparciu o rzeczywiste dane. Analiza ta powinna być pomyślana jako wprowadzenie do projektu doradczego. [40 punktów]
Egzamin domowy [I] – egzaminacyjne studium przypadku. Zasady egzaminu omówione będą na zajęciach. Studenci otrzymają dodatkowe studium przypadku. W umówionym terminie będą mieć 72h na udzielenie indywidualne odpowiedzi na pytania. [30 punktów].
Nadaktywność [I] – angielskie studia przypadków, dyskusja na forach Internetowych oraz wszelkie rzeczy przekraczające oczekiwania wykładowcy. – do zdobycia [+10 punktów]
Literatura
Lektura obowiązkowa:
[A] K. Obłój: Praktyka strategii firmy, POLTEXT, 2016
Lektury uzupełniające:
[1] K. Obłój: Strategia organizacji, PWE, 2014
[2] K. Obłój: Pasja i dyscyplina strategii, POLTEXT 2010
[3] M.E. Porter: Strategia konkurencji, MT Biznes, 2006
[4] M.E. Porter: Porter o konkurencji, PWE, 2001
str. 3
[5] M.E. Porter: Przewaga konkurencyjna, Helion, 2006
[6] M.E. Raynor: Paradoks strategii, Studio EMKA, 2007
[7] G. Hamel i C.K. Prahalad: Przewaga konkurencyjna jutra: Business Press 1999
[8] Bob de Wit i Ron Meyer Synteza strategii. Warszawa: PWE, 2007
[9] A. Osterwalder i Y. Pigneur Tworzenie modeli biznesowych: Wydawnictwo Helion: 2012
+ wskazane artykuły w języku angielskim.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: