Autopromocja i zarządzanie wizerunkiem 2600-z3AZWf
Przedmiot dotyczy zagadnień z zakresu autoprezentacji, zarządzania wizerunkiem oraz zarządzania sytuacjami kryzysowymi.
W trakcie zajęć omówione zostaną następujące zagadnienia:
1. Sztuka autoprezentacji.
2. Wystąpienia publiczne.
3. Zarządzanie wizerunkiem, budowanie marki osobistej.
4. PR w sytuacjach kryzysowych, kryzys w mediach społecznościowych.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu wykładu student zna terminologię z zakresu zarządzania wizerunkiem, marketingu i zarządzania sytuacją kryzysową.
Student analizuje samodzielnie wybrane organizacje pod kątem sposobów budowania wizerunku.
Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i na tej podstawie formułować krytyczne sądy z użyciem merytorycznej argumentacji w oparciu o poglądy własne oraz innych autorów, formułować wnioski i dokonywać syntetycznych podsumowań dot. zagadnień z zakresu zarządzania wizerunkiem.
Student posiada umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy i poszerzania umiejętności profesjonalnych związanych ze sferą działalności medialnej oraz podejmowania autonomicznych działań zmierzających do rozwijania własnych zdolności i kierowania karierą.
Kryteria oceniania
Ocena aktywności i zaangażowania w trakcie zajęć; kontrola obecności; semestralna praca zaliczeniowa
Literatura
A. Bruszko, BrandU, czyli nowa marka o nazwie TY, Wydawnictwo Poligraf, Brzezia Łąka 2017.
M. Czaplicka., Zarządzanie kryzysem w social media, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2014.
M. Gawanowska, Marka osobista bez tajemnic, Monika Gawanowska Copyright, Białystok 2017.
G. Hajduk, Specyfika kryzysów wizerunkowych w mediach społecznościowych, "Studia Medioznawcze/Media Studies" 2017, nr 3 (70): https://studiamedioznawcze.pl/article.php?date=2017_3_70&content=hajduk&lang=pl
A. Kalisz, E. Tyc, Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w mediach masowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2017.
K. Marcinkiewicz, Modele celebrytyzacji polityki w mediach w Polsce, "Zeszyty Prasoznawcze" 2018, nr 4, s. 825-838: http://www.ejournals.eu/Zeszyty-Prasoznawcze/2018/4-236/art/14607/.
A. Modzelewska, Autopromocja i budowanie marki osobistej na portalu Instagram na tle kultury narcyzmu. Analiza zjawiska na podstawie badania dziesięciu najpopularniejszych profili w serwisie, "Zarządzanie Mediami" 2018, nr 1, s. 25-40: http://www.ejournals.eu/ZM/2018/1-2018/art/12882/.
C. Öttl, G. Härter, Autopromocja, czyli Jak wykorzystać swoje atuty, RM, Warszawa 2009.
Dodatkowe materiały:
Numer specjalny czasopisma "Zarządzanie w Kulturze" dot. gry wizerunków w przestrzeni kultury: http://www.ejournals.eu/Zarzadzanie-w-Kulturze/2019/20-2-2019/
"Największe kryzysy wizerunkowe 2019 roku – ranking kryzysowy praktyków polskiej branży PR", https://nowymarketing.pl/a/24550,najwieksze-kryzysy-wizerunkowe-2019-roku-ranking-kryzysowy-praktykow-polskiej-branzy-pr
"Skąd nadejdą kryzysy wizerunkowe 2020 roku?", https://nowymarketing.pl/a/24654,skad-nadejda-kryzysy-wizerunkowe-2020-roku
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: